Ga naar inhoud

[SiteCheck] Website van Muziekvereniging Viribus Unitis


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag, Een maand of twee geleden ben ik begonnen met het maken van een website voor de muziekvereniging waar ik bij zit. Hij is te vinden op [url]http://www.vu.hafabra.nl/[/url]. Zouden jullie misschien kunnen zeggen wat jullie ervan vinden? Alvast hartstikke bedankt! Ruben Kruiswijk, trompettist en webmaster bij Muziekvereniging Viribus Unitis Wilnis
Link naar reactie
Mooie site, vrij overzichtelijk. Toch even een aantal punten:[list:16b2919658][*:16b2919658]Verander het lettertype in Arial of liever nog Verdana, op beeldschermen leest dat wat lekkerder.[*:16b2919658]Maak dat achtergrondplaatje nog iets lichter, hij is nou net wat tè aanwezig.[*:16b2919658]Waarom staan "Ledenpagina" en "Links" niet gewoon in het menu?[*:16b2919658]Persoonlijk vind ik het waarschijnlijk mooier als de achtergrond niet blijft staan en dus gewoon meebeweegt.[*:16b2919658]Staat de Duitse vlag niet verkeerd om? :D[*:16b2919658]Maak even een mooi logo.[/list:u:16b2919658]Het is een aardig lijstje, maar met name zijn het de kleine dingen. Succes ermee! - Bas.
Link naar reactie
Mijn eerste opmerking: Te veel frames! 2: Stem de kleuren wat beter af. Dat rood/bruin is te donker, of zet er een licht lettertype overheen. De kleuren in de menus zijn wel mooi. De kleuren van de scrollbar zorgen ervoor dat ik hem niet goed kan zien. Verder: Gebruik in de tekst wat kleur. Geef bepaalde steekwoorden een andere kleur, zoals namen en locaties, kopjes etc.
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor de snelle reacties! Ik denk dat ik met alle opmerkingen wel wat kan. Bas, je hebt helemaal gelijk wat de Duitse vlag betreft. :oops: Ik heb idd ook gezien dat het achtergrond-plaatje soms wat donker overkomt. Op mijn scherm is tie precies goed, maar beneden is ie wat donker. Verschil: ik heb een tft-scherm, beneden een gewone beeldbuis. Het lettertype ga ik veranderen, ook dat verschilt van computer tot computer, bij mij best, maar beneden 'een beetje minder'. Links en Ledenpagina staan apart, omdat er simpelweg te weinig plek is om ze in het gewone menu te plaatsen. Op een scherm met een resolutie van 1024 * 768 is het geen probleem, maar als je de site bekijkt op een scherm van 800 * 600 worden de balkjes wel erg smal en ontstaat er een scrollbalk, en als ik ergens een hekel aan heb in een menu dan is het dat er een scrollbalk tevoorschijn komt. Maargoed, dat is mijn mening. En oh ja, wat bedoel je met 'Maak even een mooi logo' ? Het is het logo van de vereniging. Vind je het logo niets of is het iets 'computertechnisch'? En Sabine: de frames wil ik voorlopig zo laten, ze hebben allemaal een functie, óf in de navigatie, óf in het uiterlijk. Misschien kan ik het onderste frame weglaten. Ik zal verder wat kleur in de tekst zetten, moet niet zo'n probleem zijn met stylesheet's :D . De scrollbar zal ik ook proberen wat duidelijker te maken. Nogmaals hartstikke bedankt! Ruben Kruiswijk
Link naar reactie
[quote:86811a035e="Young Crazy Fool"]waarom is acties onderlijnd. dat verstoord het evenwicht een beetje[/quote:86811a035e] Misschien heb je gelijk, maar ik zal even uitleggen waarom. Tis namelijk bijna oud en nieuw, en dan is het tijd voor de jaarlijkse oliebollen-actie van de vereniging. Maar bij nader inzien zal ik t lijntje weghalen. :D iig bedankt voor je reactie
Link naar reactie
[quote:47d6d0cfd5="MessWith"]En oh ja, wat bedoel je met 'Maak even een mooi logo' ? Het is het logo van de vereniging. Vind je het logo niets of is het iets 'computertechnisch'?[/quote:47d6d0cfd5]Bovenaan de pagina in het rood/bruin staat de titel van de site: "Muziekvereniging Viribus Unitis". Dit is nu gewone tekst, maar een mooi plaatje zou de site denk ik wel wat opfleuren. - Bas.
Link naar reactie
[quote:65252c1e9c="BasHamar"][quote:65252c1e9c="MessWith"]Is het er beter op geworden?[/quote:65252c1e9c]Ja. Nog één héél klein dingetje: "ledenpagina" is als enige zonder hoofdletter. Ik ben een groot voorstander van consequent hoofdletters gebruiken, maar verder wat mij betreft geen opmerkingen meer (op degene na die al genoemd zijn). - Bas.[/quote:65252c1e9c] Done! En bedankt!
Link naar reactie
Tsja, je wil niet weten waar ik al weken op heb zitten wachten... 27 November bestond de vereniging 75 jaar met alle evenementen die daarbij horen natuurlijk. Genoeg foto's gemaakt, zelfs een film waar ik screenshots van geleverd krijg. Maar ja... dan moeten ze wel komen. Zoals je kunt zien bij [color=darkblue:0613d48089]Jubileum --> Foto's[/color:0613d48089] ben ik op stapels foto's voorbereid... Ik zal nog wel wat foto's proberen te achterhalen.
Link naar reactie
Zet in elke pagina een javascript functie zodat [url=http://www21.brinkster.com/viribusunitis/home.htm]dit[/url] niet meer voorkomt. Verder is de site nog een beetje aan de saaie kant. Misschien moet je de links ook een kleurtje geven. Of buttons maken. En misschien wat rustigere achtergrond kleuren (bovenste en onderste frame), zodat vooral de titel er wat meer uitspringt.
Link naar reactie
[quote:562be32276="termin8or"]Zet in elke pagina een javascript functie zodat [url=http://www21.brinkster.com/viribusunitis/home.htm]dit[/url] niet meer voorkomt. [/quote:562be32276] Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat de pagina niet alleen mag worden geopend. Ik heb een javascriptje toegevoegd aan elke pagina (probeer het maar :D ). Ik heb net 2 dvd's met de film van ons jubileumconcert te leen gekregen, kan ik wat foto's van laten zien.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:1606e7ff59="termin8or"]ie6 lettertype is onleesbaar!! opera 7.0b2 of 2b lettertype is goed, maar scrollbalk bij het menu. netscape 7.0 lettertype goed, geen scrollbalk bij netscape opera doet ie het goed, alleen jammer dat ongeveer 40% of meer ie6 gebruikt.[/quote:1606e7ff59] Ik gebruik in mn stylesheet steeds: font: 12px "Arial", Geneva, sans-serif; Wat is er dan niet leesbaar? Ik gebruik zelf ook ie6 en heb geen problemen. En weet jij hoe ik de scrollbalk kan weghalen in opera? Werkt daar de standaard [i:1606e7ff59]scrolling="auto"[/i:1606e7ff59] niet? [quote:1606e7ff59="termin8or"]ik dacht dat ditopgelost was? [edit] en deze??? grtzz.[/quote:1606e7ff59] Ik denk dat ik nu écht alle pagina's gehad heb :D Bedankt iig
Link naar reactie
die scrollbalk komt daar omdat opera een kleiner browservenster heeft. voor het lettertype: [url=http://members.lycos.nl/djamn/screen2.jpg]hier[/url] een screenshot van wat ik krijg. Misschien is het handig om verdana ook op te nemen in je stijldeclaratie. misschien komt het ook omdat je bij arial er aanhalingstekens bij hebt staan. Ikzelf gebruik meestal deze:[code:1:e140a2c5d8]font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;[/code:1:e140a2c5d8] grtzz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...