Ga naar inhoud

Sitecheck: Wimpies Home Page


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn (engels talige) site bestaat ongeveer een jaar. Nu met de vrije dagen rond de kerst heb ik hopelijk een beetje tijd om er wat aan te doen. Voordat ik begin heel graag wat commentaar en opmerkingen van de experts op dit forum. De link: http://www.wimb.net/ Het is een persoonlijke site, waar ik me een beetje uit kan leven. Alvast hartstikke bedankt WimB
Link naar reactie
Tja, wil je er echt iets leuks/moois van maken dan ben ik bang dat je wel wat meer tijd nodig hebt dan de vrije dagen rond kerst. :wink: In eerste instantie deze opmerkingen: 1. Als je de pagina opent zie ik in feite twee menu's met veel dezelfde links staan. Waarom? 2. In het linker menu (waarom zo lang, veel nutteloze ruimte) worden links en menuitems door elkaar gebruikt. Hou dit gescheiden. Probeer alles wat op deze site hoort in eenzelfde lay-out te houden. 3. Hou dit menu consistent. Voor de navigatie is dat belangrijk. Dus b.v. niet de ene keer "back" en en de andere keer "home" gebruiken. 4. De titel neemt wel erg veel ruimte in, en kan wel wat vormgeving gebruiken. 5. Alleen deze kleur blauw gebruiken is wel erg saai. 6. Schreefloos lettertype (Arial, Verdana) leest beter dan Times. Succes.
Link naar reactie
E Gozeling schreef: > 1 minpuntje: als ik kijk bij het gedeelte over ttdl, valt de onderste regel van het menu Bij Netscape 4.7 heb ik 2 cm over , bij IE6 ongeveer 5 mm. Bij Netscape 7 komt het tot beneden afhankelijk van de menubars op het scherm Het ligt misschien ook aan de font grootte. Ik ga het wel wat kleiner maken en met CSS vastzetten. Wouterwouter2 schreef: > alleen dat poppetje zou je wat korter kunnen maken zodat alles in een keer in beeld > komt. Dat was het enige Ik heb een nieuwe pagina waar het is veranderd: http://www.wimb.net/madeinholland/mih.php Lijkt mij inderdaad veel beter. Ik heb bovenaan nog een knoopje gelaten voor mijn overhemd, is net genoeg. Henkz schreef: >Tja, wil je er echt iets leuks/moois van maken dan ben ik bang dat je wel > wat meer tijd nodig hebt dan de vrije dagen rond kerst. Dat is zeker waar, daarom vind ik het leuk om van een ander te horen wat er niet goed aan is, dan kan ik daar mee beginnen. >In eerste instantie deze opmerkingen: >1. Als je de pagina opent zie ik in feite twee menu's met veel dezelfde links staan. >Waarom? Mijn eerste homepage was wat nu de “About page” is. Ik vond het toen erg irritant dat die altijd hetzelfde was. Ik het daarom een nieuwe homepage gemaakt, met hetzelfde menu aan de linkerkant en de pagina gevuld met de items die er nu staan. De bovenste is de nieuwste, die blijf daar staan totdat ik een nieuwere heb. Daar beneden staan ze elke dag op een andere plaats. Alleen maar voor de variatie, het lijkt nu elke dag een beetje anders. >2. In het linker menu (waarom zo lang, veel nutteloze ruimte) worden links en menu >items door elkaar gebruikt. Hou dit gescheiden. Probeer alles wat op deze site hoort in >eenzelfde lay-out te houden. Ik vind het ook te groot, ik ga ze in twee groepen zetten, het bovenste deel naar de pagina’s die direct bij de site horen, zoals About, Search enz en dan de links naar de verschillende secties als Delphi en TTDL. Misschien geef ik die ook een andere kleur. >3. Hou dit menu consistent. Voor de navigatie is dat belangrijk. >Dus b.v. niet de ene keer "back" en de andere keer "home" gebruiken. Is mij zelf nog nooit opgevallen, maar het staat ontzettend stom, wordt dus aangepast. >4. De titel neemt wel erg veel ruimte in, en kan wel wat vormgeving gebruiken. >5. Alleen deze kleur blauw gebruiken is wel erg saai. In het begin heb ik mij geconcentreerd op de inhoud van de site, maar het is inderdaad niet erg mooi. Ik ben behoorlijk kleurenblind, ik probeer daarom altijd elementaire kleuren te gebruiken, en vooral niet te veel verschillende. Iemand een idee heeft voor iets moois die mag het hier zeggen. >6. Schreefloos lettertype (Arial, Verdana) leest beter dan Times. Dat wil ik wel veranderen, op een paar pagina’s heb ik dat al gedaan. Ook de menu teksten pas ik aan. Spiderned schreef: >Waar ik me altijd vreselijk aan stoor is een horizontale scrollbalk. >Bij jouw staat hij er wel, maar heb je hem niet nodig. >Dat is positief, maar waarom staat hij er dan?? Bij mij staat hij er dan ook niet want ik vind dat ook ontzettend irritant. Als je wilt, vertel mij dan een pagina die niet goed is en één die wel goed is, dan kijk ik wel of er verschil in zit. Young Crazy Fool schreef: >Ik heb één link gebruikt nl 'My village' en prompt was ik het menu kwijt, voor mij meer >dan reden genoeg om de site te sluiten. Ik heb geen zin om eerst terug te keren en dan >naar de volgende pagina te gaan. Ik wil het graag makkelijk hebben. Op sommige pagina’s, zoals bij Delphi en TTDL is er geen ruimte voor zo’n supergroot menu. Ik zie zelf maar twee oplossingen: 1 – Dit soort pagina’s in een nieuw browser venster openen 2 - Ik maak twee afdelingen in het hoofd menu, directe site links, en naar de verschillende secties. >Succes. Bedankt allemaal en misschien wel tot de volgende kerst… WimB
Link naar reactie
[quote:a43e6aa059="WimB"] Young Crazy Fool schreef: >Ik heb één link gebruikt nl 'My village' en prompt was ik het menu kwijt, voor mij meer >dan reden genoeg om de site te sluiten. Ik heb geen zin om eerst terug te keren en dan >naar de volgende pagina te gaan. Ik wil het graag makkelijk hebben. Op sommige pagina’s, zoals bij Delphi en TTDL is er geen ruimte voor zo’n supergroot menu. Ik zie zelf maar twee oplossingen: 1 – Dit soort pagina’s in een nieuw browser venster openen 2 - Ik maak twee afdelingen in het hoofd menu, directe site links, en naar de verschillende secties. [/quote:a43e6aa059] Wat ik dan niet snap is dat je op de ene pagina wel ruimte hebt voor een menu en op de andere niet. Kun je er niet een beetje eenheid in krijgen dan? 't Lijkt op een homepage met daaraan losse pagina's gelinkt. Succes er mee.
Link naar reactie
[quote:6e37954938="WimB"] Bij mij staat hij er dan ook niet want ik vind dat ook ontzettend irritant. Als je wilt, vertel mij dan een pagina die niet goed is en één die wel goed is, dan kijk ik wel of er verschil in zit. WimB[/quote:6e37954938] Bij de index pagina en bij about en nog meerdere, maar niet bv bij My work. Ik zit trouwens op 800x600.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, De vrije dagen zijn alweer voorbij en mijn site is nog niet verbeterd. Ik heb wel begrepen dat de navigatie veel beter kan. De breedte van de pagina's is wel aangepast, alles moet zonder hor scroll bar goed zijn op 800 x 600. Om de "rollovers" wat makkelijk te kunnen fabriceren, heb ik een programmaatje gemaakt dat zoiets automatisch doet. Het is hier te vinden : http://www.wimb.net/delphi/APP0022.html De downloads zitten beneden. Het minimum is het programma en de helpfile. Voor de liefhebbers zit de source code er ook bij (Delphi4). Alle op en aanmerkingen zijn hier welkom. Een prettig 2003 en veel plezier ermee. WimB
Link naar reactie
Dit zijn websites die 8 jaar geleden gemaakt werden (Qua uiterlijk). Gezien de kleurstelling, geen gebruik van nu bruikbare frames en eigenlijk geen goed uiterlijk aan de site te geven, maak je een site waar je nog geen 10 seconden naar wilt kijken. Tip: Kijk verder wat er gemaakt wordt op internet, het hoeft niet in flash of wat dan ook maar....maar wel met een eigen uiterlijk en die mis je op het moment...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...