Ga naar inhoud

Probleem met Tables


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste techneuten, Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik wil een table maken in een html-bestand van 50 pixels breed. Om dat te maken is uiteraard niet zo'n probleem, maar als ik er een hele lange text in zet zonder spaties, dan wordt de table breder dan 50 zie onderstaand voorbeeld: <table width="50" border="0"> <tr> <td>aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa</td> </tr> </table> Het is dus mijn bedoeling dat de text automatisch op een volgende regel verder gaat als de table die 50 pixels heeft bereikt. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Beste mensen, Bedankt, maar de oplossing zit er nog niet bij. Bij de volgende code wordt de table net zover uitgerekt tot alle text op 1 lijn staat. Ik wil gewoon dat ergens halverwege alle "a" -tjes de text wordt afgebroken en verder gaat op een volgende regel. Bij de oplossing die jullie aandragen wordt de text pas afgebroken al er een spatie in de text staat, maar die heb ik niet. <table width="50" border="0"> <tr> <td align="justify">aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa</td> </tr> </table>
Link naar reactie
oplossing: niet of; je zou met bv php of asp de tekst kunnen afbreken en er een &nbsp; tussen kunnen zetten na zoveel karakters. Maar hoevaak komt het voor dat er een woord van meer dan 100px zonder spaties voorkomt? kleiner ttf gebruiken kan ook nog? :) [edit] weet je trouwens wel zeker of er frames in chtml toegestaan zijn? [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...