Ga naar inhoud

[SITECHECK]De dNb Webzijde


anoniem

Aanbevolen berichten

Kort en duidelijk: zeldzaam slecht. Als de site niet serieus bedoeld is waarom dan een sitecheck? Of is dat ook grappig bedoeld? En als je het wel wilt weten: - oerwoud aan vloekende kleuren en slecht gekozen lettertypes. - totaal verschillende vormgeving van onderdelen. - nutteloos, lelijk en traag intro met irritante muziek die niet te stoppen is :evil: - dode link naar hyperlinkpagina :roll: - engels en nederlands door elkaar. - taalfouten. - etc..
Link naar reactie
[quote:9e866a9ec9]Beste Gast, Welkom op deze vooral niet serieus bedoelde website. [/quote:9e866a9ec9] Dan verwacht je van mij toch hopelijk geen serieus antwoord hé. [quote:9e866a9ec9]als hobbie het oeverloos klooien met computers en dergelijke. [/quote:9e866a9ec9] Met de nadruk op klooien (sorry). Voor de rest is alles al gezegd door Henkz, betreffende intro, muziek, taalfouten en hyperlinks. Ome Bill zou zeggen: uithuilen en opnieuw beginnen.
Link naar reactie
[quote:0b95a9b0f1]ietsjepietsje opbouwender plz..[/quote:0b95a9b0f1] Oke hier komt het dan: 1. Intro veel te lang. 2. Intro heeft geen toegevoegde waarde(weinig intro's hebben dat) 3. Muziek loopt te lang door, laat het stoppen als de intro stopt.(of zet een knop op je pagina dat mensen zelf kunnen kiezen of de muziek aan of uit moet blijven). 4. Je startpagina, forums en hyperlinks starten elke keer in een nieuwe pagina op. Heel erg jammer, laat ze gewoon op de zelfde pagina openen. 5. Elke pagina is anders van kleur, zo wordt het een bonte verzameling. Dat je een paar kleuren gebruikt niks mis mee, maar stem de pagina's iets meer op elkaar af. 6. Hyperlinks wordt nog aan gewerkt hoop ik, want voorlopig zie ik niks. 7. Check je site nog eens op taalfouten, je kan nog zo'n mooie site maken maar als er een paar taalfouten in zitten dan is dat toch wat je te horen krijg en wat bijblijft, en niet de rest van je mooie site. Ik hoop dat ik iets opbouwender was, en dat je ook iets gaat doen met mijn goed bedoelde advies. Was het goed zo teach :wink:
Link naar reactie
Met enigzins stijgende verbazing heb ik de reacties tot nu toe is doorgenomen... :-? [b:0af64c48e3]1. De Intro[/b:0af64c48e3] Om gelijk van al het gezeur over de intro af te zijn: Aan het begin kan je kiezen voor een versie met of zonder geluid of je kan kiezen om hem in zijn geheel over te slaan. Mooi of niet mooi is een kwestie van smaak wat ook voor de muziek van toepassing is. Dat een intro verder geen toegevoegde waarde heeft is inderdaad meestal zo maar het gaat om het totaalplaatje. [b:0af64c48e3]2. De reactie van Henkz[/b:0af64c48e3] Het is natuurlijk hééél erg makkelijk om naar een site te gaan en dan een lijstje maken met alles wat in jouw ogen niet goed is onder elkaar te zetten en de boel in één keer tot de grond toe afbranden. Het zou nuttig zijn als je er dan ook is wat onderliggende argumentatie bijzet. Wat betreft "Engels en Nederlands" door elkaar: Op welke website kom je dat niet tegen Henkz?????? Dan hebben we nog taalfouten... Zou je zo vriendelijk willen zijn mij ff een lijstje te sturen dan haal ik ze eruit voor je aangezien jij alleen bestand bent tegen volledig in ABN uitgebrachte websites. Mijn diepe excuses dat dit bij ons niet het geval is :-? Tot slot, Henkz, het "Etc."??? Wat bedoel je daarmee of lijkt daar je lijst iets langer door? O ja, volgens mij ben je vergeten je eigen website in je profiel te zetten :D [b:0af64c48e3]3. Ome Bill[/b:0af64c48e3] What the **** heb ik met Ome Bill te maken dan???? [b:0af64c48e3]4. Muziekrechten[/b:0af64c48e3] Zolang je onder de 128 Kbit blijft mag je gewoon alles gebruiken voor je site. Dus de moraalridder die zegt dat "je niet zomaar muziek mag pakken en die gebruiken voor je intro..." moet toch wat beter z'n huiswerk doen. [b:0af64c48e3]5. Dingen die wel zin hebben[/b:0af64c48e3] We proberen momenteel idd een lijn (kleurenschema) in het geheel te brengen maar we moeten nog enkele pagina's opnieuw maken. De Hyperlinkpagina is inmiddels al vernieuwd en wordt dagelijks bijgewerkt. Wat betreft het openen van de pagina's in een nieuw venster: dat zullen we inderdaad nog is nakijken... Ben bang dat er ergens een foutje in is geslopen. Vriendelijke groet, David dNb Webzijde
Link naar reactie
Ok, ik dacht echt dat het een grap was. :wink: Maar jullie willen dus serieus weten wat er van gevonden wordt. Dat dat hard over kan komen realiseer ik me wel, maar je vraagt er wel om. De punten die ik noem, en ik niet alleen, hebben te maken met criteria die in het algemeen gehanteerd worden bij het beoordelen van websites. Kijk maar bij eerdere sitechecks. Natuurlijk zitten er subjectieve elementen in (muzieksmaak b.v.). Daar kun je het mee eens zijn of niet. Is dan ook minder belangrijk. Wat dat etc. betreft: haal de code maar eens door een validator. Tip: doe wat met de kritiek en gooi de verbeterde versie nog eens op het forum.
Link naar reactie
Ik doe [b:663b9ce27f]zeker[/b:663b9ce27f] wat met de kritiek! De intro heb ik er bijvoorbeeld per vandaag uitgeknikkerd want persoonlijk vond ik 'm ook idd wat langdradig worden. Verder maken we de site met dreamweaver MX dus wat bedoel je met dat ik 'm door een validator moet halen? We zijn er dagelijks aan bezig en we hopen dat het nog is tot een goed resultaat komt! :P
Link naar reactie
Hallo, Hier wat opbouwende kritiek: Ik vind dat er geen duidelijke stuctuur en navigatie op jullie website... Als ik kijk naar de startpagina ziet het eruit als een bijelkaar geraapt zooi... Plaats alleen de belangrijkste dingen op jullie homepage dus geen tekstje met "wat wij allemaal van u weten" Het is een geinig script maar veel mensen zullen het niet een fijn idee vinden dat jullie dat weten... bovendien neemt het veel ruimte in en het lijd af... ook het weer en de forum info vind ik overbodig voor op een startpagina. De links naar de andere pagina's vind ik geen duidelijke tekst bevatten bijv dit: Ðê Ðñß †êk§†¢ðñvêr†êr ik vind dit niet echt een betrouwbaar uitziende hyperlink. Ook "Neerlanden" en "Andere zooi" zijn niet echt veel zeggende teksten. De site is zoals ik gezegd had niet echt een eenheid. Dit komt omdat jullie niet dezelfde design aanhouden. De eene keer gebruiken jullie 2 frames de andere keer 4. Bovendien gebruiken jullie heel veel verschillende fonts door elkaar... waardoor de site een ongeoordende en een onprofessionele indruk krijgt. Ga bijvoorbeeld eens stylesheets gebruiken... Greetz Frosto....
Link naar reactie
[quote:d30fca1d8f="David1978"][b:d30fca1d8f]4. Muziekrechten[/b:d30fca1d8f] Zolang je onder de 128 Kbit blijft mag je gewoon alles gebruiken voor je site. Dus de moraalridder die zegt dat "je niet zomaar muziek mag pakken en die gebruiken voor je intro..." moet toch wat beter z'n huiswerk doen.[/quote:d30fca1d8f] Wake up and smell the reality en doe vooral zelf je huiswerk: het onderstaande stukje komt van de site van [url=http://www.bumastemra.nl]buma stemra[/url] [quote:d30fca1d8f] De wet bepaalt wat (il)legaal is. Gebruikers en makers van muziek hebben te maken met de Auteurswet 1912. Die bepaalt dat een gebruiker de toestemming van auteurs – dus ook componisten en tekstdichters – nodig heeft om hun werk in het openbaar uit te voeren of vast te leggen op een beeld-/geluidsdrager. Meestal wordt die toestemming verleend tegen betaling van een vergoeding (al of niet via Buma/Stemra).[b:d30fca1d8f] Zonder betaling is er geen toestemming. En zonder toestemming is er sprake van illegaal gebruik.[/b:d30fca1d8f] Zeventig jaar na het overlijden van de maker is een muziekwerk overigens vrij van auteursrecht. Naast de maker zijn er vaak nog andere rechthebbende partijen: musici, die de muziek uitvoeren, en platenproducenten, die de muziek hebben opgenomen en uitgebracht. Ook hun rechten (naburige rechten, verwant aan het auteursrecht) liggen wettelijk vast. Beeld- en geluidsdragers ouder dan 50 jaar zijn vrij van naburige rechten. [/quote:d30fca1d8f]
Link naar reactie
Deze website doet het niet voor mij.. 1. De kleuren 2. de navigatie 3. onzorgvuldig in elkaar gezet. 4. lettertypes. Waar ik vooral over val is de phpnuke look die niet vast gehouden wordt in opvolgende pagina's. Het lijkt wel een verzameling losse pagina's ipv een website. En voordat je weer gaat piepen over de reacties hier; lees de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59999]sticky[/url] en dan vooral punt 9.... t.
Link naar reactie
Punt negen in de sticky had ik al gelezen en ik vind het heus niet erg om kritiek te krijgen. Alleen moet dat wel beargumenteerd worden in plaats van één of ander lijstje te posten met dingen die hij/zij niet aanstaat. Gelukkig staan er nu wel een paar reacties waar ik wat aan heb en waar we ook zeker wat aan gaan doen. Wat betreft de muziek van de intro: dit maakt weinig meer uit want de intro bestaat niet meer. Daarentegen had je wel gelijk wat betreft de rechten. Had ik idd niet gelezen. Mijn excuses! Tot slot nog twee vragen voor Teacher: [list:9d3b0e7143]1. Wat bedoel je met 'onzorgvuldig in elkaar gezet? 2. Wat is een 'phpnuke look' als ik vragen mag?[/list:u:9d3b0e7143] Vriendelijke Groet, David [list:9d3b0e7143][/list:u:9d3b0e7143]
Link naar reactie
waar is de structuur in deze website niks lijkt bij elkaar te horen of is dat de bedoeling? zoals teacher al zei de kleuren zien er niet uit ook zie ik nergens een plaatje, alles is een beetje met knippen en plakken bij elkaar gedaan (zo lijkt het dan). ook je broncode is niet al te best... je kan naar beneden scrollen alleen daar zie een grijs vlak, wat heeft dat voor nut? ik heb ook nog iets positiefs hij werkt op 800*600 :wink: suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...