Ga naar inhoud

Website geschikt maken voor meerder explorers


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb net een paar foutjes gevonden en verbeterd. De nieuwste versie van Netscape laat de site nu dus ook goed zien. Volgens de validator (eerdere tip) heb ik geen Doctype. Is dit echt een groot probleem? Hebben jullie daar ervaringen mee? Opera en Mozilla laten de site goed zien? Deze browsers heb ik niet geinstalleerd. Van de Mac weet ik dat de site er heel slecht uitziet. Iemand enig idee hoe dat te verhelpen is. Ook oudere versies van Netscape geven problemen. JeePeeS
Link naar reactie
[quote:73fa3e3285="JeePeeS"]Volgens de validator (eerdere tip) heb ik geen Doctype. Is dit echt een groot probleem? Hebben jullie daar ervaringen mee?[/quote:73fa3e3285]De doctype die je in je website zou moeten hebben is de volgende:[code:1:73fa3e3285]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">[/code:1:73fa3e3285]Gewoon voor alle HTML plakken. Doe je dit niet, dan gaan de browsers werken volgens de zogenaamde "Quirks mode" waarbij de aannames doen als de code fout blijkt te zijn geïmplementeerd. Met de juiste doctype verhelp je dat en zal de pagina verschijnen zoals je 'm bedoeld hebt, mits de code foutloos is. Meer info is [url=http://www.alistapart.com/stories/doctype/]hier[/url] te vinden. De redenen dat de oude Netscape (in mijn geval Navigator 4.7) de pagina niet goed weergeeft zijn de volgende:[list:73fa3e3285][*:73fa3e3285]Oudere versies zijn niet dol op (relatief geplaatste) layers.[*:73fa3e3285]Oudere versies herhalen de tabelachtergrond per cel.[/list:u:73fa3e3285]Deze problemen heb ik in het verleden ook gehad, en deze zijn het beste op te lossen door plaatjes zo min mogelijk in layers te plaatsen en door CSS te gebruiken. - Bas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...