Ga naar inhoud

HTML Mailform


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig met een mailform aan het maken en het lukt niet helemaal. Wat doe ik fout. [code:1:30ebbdf3e7] <FORM NAME="probeert" ACTION="mailto:blabla@wat.com" METHOD="POST"> <PRE> onderwerp: <INPUT TYPE="text" NAME="wat" SIZE=42> e-mail van: <INPUT TYPE="text" NAME="wie" SIZE=25> </PRE> <TEXTAREA NAME="bericht" ROWS=5 COLS=50 WRAP="VIRTUAL"></TEXTAREA><BR> <INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="MailIt"><INPUT TYPE="RESET" VALUE="Opnieuw!"><br> </FORM> [/code:1:30ebbdf3e7] In mijn mailbox krijg ik dan een mailtje dat het ontvangen is. Dit formulier is gepost met Microsoft Interne... enz. Maar als ik het open zit er een bijlage bij met POSTDATA.ATT Dit wil ik dus niet. Ik wil em gewoon in mijn mailbox krijgen. Vroeger had ik er eentje die werkte, maar die ben ik kwijt. Dus wat doe ik fout.
Link naar reactie
hallo, ik heb precies hetzelfde probleem, ik krijg ook " dit form is verzonden in explorer, ect." en zoon gek bestandje, nu heb ik dat regeltje toegepast maar nu werkt ie nog niet, <FORM METHOD="POST" enctype="text/plain" ACTION="mailto:zkkf@o2.nl"> <INPUT TYPE=hidden NAME="to" VALUE="zkkf@o2.nl"> <INPUT TYPE=hidden NAME="subject" VALUE="Aanvraag Prijslijst 2003 Zkkf"> <INPUT TYPE=hidden NAME="nextpage" VALUE="/aannemer/bedanktprijslijstaanvraag.html"> wat doe ik fout ? Tevens werkt ook de "bedank" pagina niet, die moet komen nadat submit is ingedrukt? Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Dit is de rest van mijn code Bedoeling 1, dat de gebruiker als hij op verzend heeft gedrukt een pagina krijgt met bedankt, uw mail word in behandeling genomen, mag ook een popup schermpje zijn ofzo Bedoeling 2: dat de mail naar mij word gezonden met onderwerp zoals aangegeven "Aanvraag Prijslijst 2003 Zkkf" en dat alle ingevulde text gewoon als text word verzonden, niet in zo een gek bestandje "POSTDATA.ATT " Alvast bedankt, Vr Gr Mike Zwetsloot <FORM METHOD="POST" enctype="text/plain" ACTION="mailto:zkkf@o2.nl"> <INPUT TYPE=hidden NAME="to" VALUE="zkkf@o2.nl"> <INPUT TYPE=hidden NAME="subject" VALUE="Aanvraag Prijslijst 2003 Zkkf"> <INPUT TYPE=hidden NAME="nextpage" VALUE="/aannemer/bedanktprijslijstaanvraag.html"> Door het onderstaande formulier <u>volledig</u> in te vullen kunt u onze prijslijst aanvragen.<br> De prijslijst staat in Microsoft excel en word via uw e-mail verzonden, mocht u vragen hebben over de prijslijst<br> kunt u mailen op <a href="mailto:zkkf@o2.nl">zkkf@o2.nl</a> of bellen (zie website voor adres) <table bgcolor="#C0C0C0"> <br><br> <td width="200"><font color="#000000"><br><br><b><u><h3>Algemene Gegevens</h3></b></u><br></font></td> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Soort bedrijf</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Soort bdrijf?" SIZE=30></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Bedrijfsomschrijving</font></td> <td width="400"><TEXTAREA NAME="Bedrijfsomschrijving" ROWS=10 COLS=50></TEXTAREA></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Bent u al bekend met Kunststof?</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="bekend met Kunststof?" SIZE=50></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Zoja, welk merk profiel</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="merk profiel?" SIZE=50></td> </tr> <td width="200"><font color="#000000"><br><br><b><u><h3>Adres Gegevens</h3></b></u><br></font></td> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Bedrijfsnaam:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="bedrijfsnaam?" SIZE=50></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Adres:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Adres?" SIZE=50></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Postcode:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Postcode?" SIZE=7></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Woonplaats:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Woonplaats?" SIZE=50></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Telefoon:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Telefoon?" SIZE=30></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Fax:</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Fax?" SIZE=30></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">Website</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="Website?" SIZE=50></td> </tr> <tr> <td width="200"><font color="#000000">E-Mail</font></td> <td width="400"><INPUT TYPE=text NAME="E-Mail?" SIZE=50></td> </tr> <td><br><br><b><u><font color="#000000"><h3>Info of vragen:</h3></b></u></font></td> <tr> <td><font color="#000000">Informatie, vragen en suggesties</font></td> <td><TEXTAREA NAME="vragen/info" ROWS=10 COLS=50></TEXTAREA><br><br></td> </tr> <TD ALIGN=center VALIGN=middle COLSPAN=3><INPUT TYPE=SUBMIT CLASS=zend VALUE="Verstuur het formulier">&nbsp;&nbsp; <INPUT TYPE=RESET CLASS=zend VALUE="Wissen"></TD></TR> <TR ALIGN="center"><TD COLSPAN="3"><HR SIZE="1" NOSHADE></TD></TR> </TABLE></TD></TR> </table> </FORM>
Link naar reactie
Die komen gewoon naar je mailadres. Maar volgens mij heb je stukjes uit een formulier geknipt wat verstuurd wordt via een script en dat verstuur je via mailto (dus via de emailclient). schoon het even op tot dit: [code:1:30072a2581] <FORM METHOD="POST" enctype="text/plain" ACTION="mailto:zkkf@o2.nl?Subject=dit is het onderwerp"> [/code:1:30072a2581] Wil je een volgende pagina, hang dan een onclick event aan je submit button.. grtzz t.
Link naar reactie
ik zou jullie echt wel aanraden eens een cgi scriptje te gebruiken. Dat is echt niet moeilijk, en je kan er veel meer mee. Met een beetje meer werk kan je de persoon die het formulier invult automatisch een bedank mailtje of zo laten sturen. Je vind die gratis scriptjes overal op het web dus dat kan ook geen probleem zijn. Het enige wat je eigenlijk verandert is je ACTION die je laat verwijzen naar je script, en wat parameters toevoegen.
Link naar reactie
[quote:a5f135bf26] Door het onderstaande formulier <u>volledig</u> in te vullen kunt u onze prijslijst aanvragen.<br> De prijslijst staat in Microsoft excel en word via uw e-mail verzonden, mocht u vragen hebben over de prijslijst<br> kunt u mailen op <a href="mailto:zkkf@o2.nl">zkkf@o2.nl</a> of bellen (zie website voor adres) [/quote:a5f135bf26] Waarom stel je dat bestandje niet gewoon als download beschikbaar? Dat komt bij mij wat gebruiksvriendelijker over. :) Als ik zie dat ik zo'n gigantisch formulier in moet vullen voor een prijslijst, hou ik t voor gezien. Een betere oplossing is de prijslijst gewoon in html zetten. Maar goed, je zal er je redenen wel voor hebben...[/quote]
Link naar reactie
[quote:62135f264b="mikezwet"]om de simpele reden dat dan onze grootste concurenten kunnen zien wat wij voor prijzen hanteren en daar lekker 1 euro onder kruipen, liver niet, toch? hehe Vr Gr Mike Zwetsloot ps. en het is een aannemer prijslijst, netto, dus heb ik liever niet dat particulieren die aan gaan houden, snap je[/quote:62135f264b] Ok, gesnapt 8) , ik dacht dat het om een gewone winkel ging en eej, een beetje concurrentie kan geen kwaad (voor de consument dan) :) Maar als die concurenten je prijzen willen hebben krijgen ze ze wel hoor. Je kunt je huis net zo goed beveiligen, maar als ze weten dat jij een diamant hebt van 3 miljoen euro komen ze er echt wel in... Goedenavond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...