Ga naar inhoud

Font automatisch installeren vanaf website


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb het halve internet al afgezocht (en geen flauwe opmerkingen graag :-? ) en heb nog niets gevonden, dus stel ik mijn hier bij de experts nog eens. Is het ook mogelijk om automatisch een font vanaf een website te laten installeren als iemand deze niet op zijn pc heeft ?? Bij een cursor kun je dit als volgt doen: [code:1:27daddf55b] <STYLE> BODY { CURSOR: URL(eigen_cursor.cur); } </STYLE> [/code:1:27daddf55b] Met een True Type Font is dit mij nog niet gelukt. Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Paul.
Link naar reactie
Gerben: bedankt vor het meehelpen met zoeken. Ik heb daar gekeken, maar het font dat ik wil gaan gebruiken (Bradley Hand ITC) staat daar niet bij. Teacher: neem het is GEEN mosterd na de maaltijd. Ik heb op die site van Microsoft gekeken en het progje gedownloaded. Ik krijg echter die .eot files niet aan de praat op mijn website. MAAAR: ik heb het progje Bitstream Webfont gelukkig nog gevonden en die werkt perfect. Iedereen bedankt voor het mee helpen met zoeken naar een oplossing. Groeten, Paul. PS Deze topic mag wat mij betreft wel gesloten worden.
Link naar reactie
Hallo Bas, ik weet niet zeker of ik dit hier mag plaatsen, maar goed: Download [url=http://www.computertotaal.nl]HIER [/url]Bitstream Webfont Wizard 1.3 Groeten, Paul. [b:81048157e3][mod-edit by BG][/b:81048157e3] Je weet zelf dat dit niet mag, doe dat dan ook niet. Een waarschuwing is je "beloning". [b:81048157e3][/mod-edit by BG][/b:81048157e3]
Link naar reactie
Het nadeel van al deze opties is dat je een programma moet installeren, daar kan veel mee misgaan en kan er voor zorgen dat mensen niet echt meer zin hebben om verder te gaan kijken op je site. Gewoon een standaard font nemen, liefst Verdana, als je dan speciale fonts wilt nemen maak dan in Phototshop ofzo er een plaatje van met een transparante achtergrond. Deze programma's zijn net zo irritant als het programma Comet Cursor, het lijkt leuk maar is dat niet.
Link naar reactie
Het nadeel van Bitstream Webfont Viewer is inderdaad dat je, alleen bij Internet Explorer, een 'security warning' moet accepteren. Dit kan gevoelig liggen bij bepaalde mensen. In Netscape gebeurt dit allemaal automatisch, zodat de gebruiker er niets van merkt. Het voordeel van Bitstream Webfont Viewer is dat (in tegenstelling tot die Comet Cursor zooi) dat het progje als een plug-in class (net als Flash of Shockwave) geinstalleerd wordt. Dit is namelijk de code die aangeroepen wordt: [code:1:196aeb6ba3] if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && navigator.appVersion.indexOf("Windows", 0) != -1 && navigator.appVersion.substring(0,1) >= 4) { document.writeln("<object"); document.writeln("classid=\"clsid:0246ECA8-996F-11D1-BE2F-00A0C9037DFE\""); document.writeln("codebase=\"http://www.bitstream.com/wfplayer/tdserver.cab#version=1,0,0,12\""); document.writeln("id=\"TDS\" width=0 height=0"); document.writeln(">"); document.writeln("</object>"); } [/code:1:196aeb6ba3] Tevens wordt er GEEN TT-font op het systeem geinstalleerd. Groeten, Paul.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...