Ga naar inhoud

SITECHECK (revius lyceum doorn)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hmmm... Frontpage? Maar goed. Allereerst vind ik dat je in de Flash-intro een optie moet hebben om de intro te skippen, hij duurt namelijk toch vrij lang, wat erg irritant is als je de site vaker dan eens bezoekt. Daarnaast was het voor mij niet in één oogopslag duidelijk dat ik moest kiezen uit 'Doorn' of 'Wijk aan zee'. Mag misschien iets duidelijker, maar misschien ligt het ook aan mijn beprekte topografische kennis. Vervolgens kom je op een site die niet is wat je verwacht nadat je de (overigens mooie) intro hebt gezien. Grafisch geen hoogstandje. In Netscape 7 zie je rechtsboven de datum niet (althans, ik neem aan dat het de datum is). Daarnaast irriteer ik me aan dat bewegende (scrollende) tekstje, laat het gewoon stilstaan, evt laat je het van het één naar het ander faden. Verder kan je het menu links wat mooier maken door met CSS te werken of er plaatjes van te maken. Ik vind de site namelijk niet denderend wat betreft vormgeving, en ook een beetje saai. Breng er wat meer kleur-nuances in aan en wellicht zelfs wat ronde vormen. En let op Netscape, wat ik zie de (on)nodige schoonheidsfouten. Uiteraard is dat alles bedoeld als opbouwende kritiek, doe er je voordeel mee! - Bas.
Link naar reactie
bij de intro kun je kiezen uit wijk bij duurstede of doorn. helaas was wijk de eerste met een site duz mocht wijk de intro maken. Mag doorn niks aan veranderen :cry: We zullen proberen alles ook aan netscape aan te passen. maar bedankt voor je kritiek woußer P.S. wat moet er aan het linker menu worden veranderd volgens jou? P.S. het is trouwens in dreamweaver gemaakt :P
Link naar reactie
Als je op home klikt word het beginscherm met de flashanimatie weergegeven, maar de navigatie frames blijven staan. Als je dan weer op Doorn klikt wordt de frameset opnieuw binnen de frameset geopend. Het navigatie menu met rooster, home enz. wordt rechtsuitgelijnt. Met mijn resolutie (1280 X 1024) valt het daardoor niet goed op. zou je van adres en contact niet 1 pagina maken... Het Javascriptje in de statusbalk is irritant!! Zorg er voor dat hij naar de eerste keer stopt. Ik snap niks van de lesroosters, maar dat zal wel aan mij liggen.... :D mischien een legenda? De design is niet schitterend maar je kan ermee door. De site wordt trouwens redelijk goed weergegeven in Opera... alleen de foto's worden niet geheel geladen en de muisovers in het linker navigatiemenu doen het niet. Greetz... Frosto
Link naar reactie
[quote:8f1e64b774="wouterwouter2"] P.S. het is trouwens in dreamweaver gemaakt :P[/quote:8f1e64b774] [code:1:8f1e64b774] <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1"> <meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 4.0"> <title>Welkom op de website van het Revius Lyceum</title> </head> <frameset cols="126,*" border="0" frameborder="0"> <frame src="inhoud.html" name="inhoud" scrolling="no" frameborder="0" noresize> <frameset rows="65,*"> <frame src="header.html" name="header" frameborder="0" scrolling="auto" noresize> <frame src="actueel.html" name="Algemeen" frameborder="0" noresize> </frameset> <noframes> <body bgcolor="#ffffff"> <p> </p> <p> </p> </body> </noframes> </frameset> <frameset> </frameset> </frameset> </html> [/code:1:8f1e64b774] Hm, wie moeten we nu geloven? :-? Ik vind vooral de navigatie een beetje moeilijk, links een menu, rechtsboven nog wat knoppen Maar ook die tekst in twee kolommen leest moeilijk (bij algemeen is dit)
Link naar reactie
[quote:67cb9fe0cb="wouterwouter2"]De pagina's zijn wel in dreamweaver gemaakt, alleen vroeger nog frontpage, maar de opbouw laten we de hele tijd staan en we veranderen alleen de tabellen en de teksten en plaatjes en dat doen we wel in dreamweaver.[/quote:67cb9fe0cb] [code:1:67cb9fe0cb]<TR> <td height="52" colspan="4" bgcolor=#ffcc33><div align="center"><font size="3"><tt> <marquee width="535" behavior="scroll" loop="infinite" bgcolor="#ffcc33" height="21"> <font color="#000099" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">.</font><font color="#000099" face="Arial, Helvetica, sans-serif">..........Kerstviering in de Maartenskerk 19 december 19.30 uur........</font><font size="3"><tt><font color="#000099" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Van 23 december tot 6 januari: Kerstvakantie</font></tt></font><font color="#000099" face="Arial, Helvetica, sans-serif">.......</font><font size="3"><tt><font color="#000099" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">........</font><font color="#000099" face="Arial, Helvetica, sans-serif">18 januari Open lesmiddag groep 8 leerlingen.......</font></tt></font><font color="#000099" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><br> </font><font color="#000099" face="Arial"><br> </font> </marquee> </tt></font></div></td>[/code:1:67cb9fe0cb] Dit kwam zeker uit de tijd dat je nog met frontpage werkte? :wink:
Link naar reactie
[quote:ad05e1f2de="wouterwouter2"]hoe haal k dan de oude frontpage code dr uit?[/quote:ad05e1f2de] Als je weet hij html werkt en je werkt met dreamweaver mx zou ik de homesite optie aanzetten en daarin de overbodige code eruit slopen. Een css-bestandje aanmaken, zodat je geen font=size2 enz. meer nodig hebt. Dan wordt ie al heel wat compacter.
Link naar reactie
[quote:5cd7a2c20d="wouterwouter2"]k heb hem nu helemaal in dreamweaver gemaakt. is dat te zien? en met ccs? hoe doe je dat? want k heb nu wel overal bij alle stukjes tekst size en font en kleur enz. maar in iedergeval al bedankt voor jullie hulp en kritiek :P woußer[/quote:5cd7a2c20d] Voor css moet je zelf even zoeken op internet, [url=www.google.nl]hier bijvoorbeeld.[/url] Maar je kunt het nog niet zien: [code:1:5cd7a2c20d]</font><a href="missie.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">missie<br> </font></a><a href="adres.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">adres<br> </font></b></a><a href="algemeen.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">algemeen<br> </font></b></a><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">rondgang<br> </font><font color="#FFCC33"></b></font></a><font color="#FFCC33"><a href="structuur.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">structuur</font></a></font><a href="structuur.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2"><br> </font></b></a><a href="kalender.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">kalender<br> </font><font color="#FFCC33"></b></font></a><font color="#FFCC33"><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">archief</font></a></font><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2"><br> </font><font color="#FFCC33"></b></font></a><font color="#FFCC33"><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">portal</font></a></font><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2"><br> </font><font color="#FFCC33"></b></font></a><font color="#FFCC33"><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">cont@ct</font></a></font><a href="nosuch.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2"><br> </font></b></a><a href="colofon.html" target="Algemeen"><font face="Verdana" size="2">colofon[/code:1:5cd7a2c20d] Dit hierboven staat bekend als een "zeer slechte" broncode.
Link naar reactie
[quote:871548a678="wouterwouter2"]hoe haal k dan de oude frontpage code dr uit?[/quote:871548a678] Open in Dreamweaver de bewuste pagina. Kies dan in het menu voor Commands en kies daar achtereenvolgens voor Clean up HTML en Clean up Word HTML... dat haalt de ergste troep er wel uit van FrontPage. Maak wel eerst even een backup van je HTML voor het geval het niet goed gaat.
Link naar reactie
Ik heb een hekel aan animaties in mijn browser (linksonder). Ik wil daar gewoon namelijk kunnen zijn waar ik mee bezig ben. Verder vind ik persoonlijk dat die datum en tijdstip vermelding geen toegevoegde waarde heeft (er staat nl. ook een klok in mijn startmenu) De navigatie is idd niet helemaal makkelijk. Verder is de volgorde van items in het menu niet helemaal logisch. Ik zou zeker adres niet als 2e doen, maar voor of na contact, ergens als laatste. Het gebruik van de "@" ipv "a" is al eerder gedaan [size=7:d5889722dc](paar miljoen keer)[/size:d5889722dc] en aangezien "@" staat voor "at" leest het contatct. [quote:d5889722dc]De website van Revius Lyceum Doorn wordt gemaakt door een webteam.[/quote:d5889722dc] Deze zin loopt een beetje moeilijk. Agenda heeft geen opmaak en dat ziet er een beetje raar uit. Maak verder wat gebruik van headers, dat breekt de tekst een beetje. (zoals in algemeen, bij huiswerktraining, remedial teacher etc.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...