Ga naar inhoud

cursus webdesign


anoniem

Aanbevolen berichten

De vraag is hoever ben je nu ? welke talen beheers je ? en kan je bijvoorbeeld met photoshop of met flash om? In het begin moet je eerst gewoon plain HTML onder de knieen krijgen.. Kijk daarna pas verder (dat is mijn tip) daarna kijken naar andere talen zoals asp, php, of flash. gewoon ff kijken op google en typ iets in over cursussen dan vind je vast wel iets
Link naar reactie
Bill: ik twijfelde ook of ik hem zou plaatsen. Als het je stoort, mag de link wel weg. Wat betreft cursussen. Je leert er in het algemeen vrij weinig, en de kosten zijn vrij hoog. Op het web kun je honderden, zo niet duizenden gratis tutorials vinden. De mijne is daar slechts een van. Je spaart zo een hoop geld uit, en je leert waarschijnlijk meer. Alles wat ik van het internet weet, heb ik van het internet zelf gehaald.
Link naar reactie
Ik ga ga met gerben mee, op het internet zijn er vele cursussen te vinden en voor aanvullende informatie kan je altijd een boek lenen bij de bieb of kopen (is altijd goedkoper dan een cursus) 't is jammer dat niet een gedeelte van een eigensite/cursus mag posten (heb ik al eens eerder ruzie over gehad met Bill ;) ) Want dan had ik je een handleiding kunnen laten zien over het vormgeven/webdesignen zelf (dus niet de techniek er achter maar dingen waar je op moet letten als beginneling) Ik hoop dat je even de moeite neemt om even te zoeken :)
Link naar reactie
@ Oeroe: klopt, om te beginnen, eerst photoshop/imageready en html/frontpage onder de knie krijgen, dan lukt het vanzelf wel. @ Gerben & Craze Op internet tutorialtjes enz doorlezen en proberen, is een goede oplossing, wat ook een oplossing is is gwoon een opleiding:) denk aan GLE of net wat er in de buurt ligt, een kennis van me heeft daar ook vanalles geleerd, en is er nu ook heel goed in:D mjah, kost ook weer aardig wat geld:/ Beste optie zou idd zijn als je goedkoper uit wilt zijn tutorialtjes op internet zoeken. Wat ook goed zou zijn om te beginnenen is op geocities met de site builder een site bouwen, das een makkelijke tool, zo ben ik ook begonnen:D
Link naar reactie
[quote:0b84420125="[Oirlo]"]@ Oeroe: klopt, om te beginnen, eerst photoshop/imageready en html/frontpage onder de knie krijgen, dan lukt het vanzelf wel. @ Gerben & Craze Op internet tutorialtjes enz doorlezen en proberen, is een goede oplossing, wat ook een oplossing is is gwoon een opleiding:) denk aan GLE of net wat er in de buurt ligt, een kennis van me heeft daar ook vanalles geleerd, en is er nu ook heel goed in:D mjah, kost ook weer aardig wat geld:/ Beste optie zou idd zijn als je goedkoper uit wilt zijn tutorialtjes op internet zoeken. Wat ook goed zou zijn om te beginnenen is op geocities met de site builder een site bouwen, das een makkelijke tool, zo ben ik ook begonnen:D[/quote:0b84420125] ahum tutorials(niet tjes (van die hele korte) [b:0b84420125]en[/b:0b84420125] eventueel een boek of 2 als naslag werk. Mischien leer je op zo'n cursus meer of mischien ook niet maar 1 ding weet ik wel met een boek en tutorials op het internet ben je over het algemeen goedkoper uit
Link naar reactie
Het hangt er ook vanaf wat iemand wellicht al aan software tot zijn beschikking heeft. Als dat bijvoorbeeld Dreamweaver of Frontpage is dan vind ik de boeken van Peter Kassenaar erg goed en duidelijk. Voorbeeldbestanden etc zijn te downloaden zodat je aan de hand van het boek en de bestanden precies alles na kunt maken en zo heel makkelijk leert hoe dingen werken in een html editor. Dat mensen een link posten naar hun eigen website is imho niet erg, zolang het maar niet commerciëel is en het ter zake doende is.
Link naar reactie
het handigst lijkt mij toch om vanuit de HTML uit te gaan en programma's als [s]frontpage (nee doe frontpage maar niet) en[/s] dreamweaver te gebruiken als aanvulling (dreamweaver mx heeft bijv een zeer goede html editor, buiten het wysiwyg gedeelte) een handige site http://html.op-het.net een boek wat ik kan je aanbevelen is "html in 24 uur"(titel kan iets anders zijn) het boek heeft een zeer duidelijk uitleg en alle voobeelden in het boek staan ook op hun site.
Link naar reactie
voor sommige is zelf studie via internet en wat boeken gewoon geen goede optie. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden voor webdesign: 1: Professionele met als doel vakopleiding, omscholing, bijscholing enzovoort. 2: de creatieviteits centra of hoe ze ook mogen heten (gemeentelijke centrum voor de kunsten bv,) waar goede gediplomeerde docenten de hobbiist wegwijs maken (www.cke.nl) en tot slot no 3: een heel circuit van hobbyisten die voor de fun samen bezig zijn aan webdesign. (computerverenigingen, pc cursusssen voor ouderen bv, buurthuizen met vrijwilligers enzovoort. Waar ze prof docenten kunnen hebben, maar ook handige hobbiisten en self-made-men...... kortom informeer eens in je eigen gemeente wat ze zoal hebben..... succes ermee
Link naar reactie
[quote:31db03d645="craze"][quote:31db03d645="[Oirlo]"]@ Oeroe: klopt, om te beginnen, eerst photoshop/imageready en html/frontpage onder de knie krijgen, dan lukt het vanzelf wel. @ Gerben & Craze Op internet tutorialtjes enz doorlezen en proberen, is een goede oplossing, wat ook een oplossing is is gwoon een opleiding:) denk aan GLE of net wat er in de buurt ligt, een kennis van me heeft daar ook vanalles geleerd, en is er nu ook heel goed in:D mjah, kost ook weer aardig wat geld:/ Beste optie zou idd zijn als je goedkoper uit wilt zijn tutorialtjes op internet zoeken. Wat ook goed zou zijn om te beginnenen is op geocities met de site builder een site bouwen, das een makkelijke tool, zo ben ik ook begonnen:D[/quote:31db03d645] ahum tutorials(niet tjes (van die hele korte) [b:31db03d645]en[/b:31db03d645] eventueel een boek of 2 als naslag werk. Mischien leer je op zo'n cursus meer of mischien ook niet maar 1 ding weet ik wel met een boek en tutorials op het internet ben je over het algemeen goedkoper uit[/quote:31db03d645] tutorials dan, maar uh, dat met dat boek ben ik niet eens, als je gwoon dmv een paar "tutorials" de basische tools en filters van photoshop alvast leert kennen, kun je zelf een beetje experimenteren, werkt vaak het beste :D
Link naar reactie
[quote:f2aad12346="katrien"]voor sommige is zelf studie via internet en wat boeken gewoon geen goede optie. Er zijn volgens mij 3 mogelijkheden voor webdesign: 1: Professionele met als doel vakopleiding, omscholing, bijscholing enzovoort. 2: de creatieviteits centra of hoe ze ook mogen heten (gemeentelijke centrum voor de kunsten bv,) waar goede gediplomeerde docenten de hobbiist wegwijs maken (www.cke.nl) en tot slot no 3: een heel circuit van hobbyisten die voor de fun samen bezig zijn aan webdesign. (computerverenigingen, pc cursusssen voor ouderen bv, buurthuizen met vrijwilligers enzovoort. Waar ze prof docenten kunnen hebben, maar ook handige hobbiisten en self-made-men...... kortom informeer eens in je eigen gemeente wat ze zoal hebben..... succes ermee[/quote:f2aad12346] [beetje late reactie] leest er nou niemand mijn opmerking over het boek? Tuurlijk kan ik begrijpen als je een 56k verbinding hebt je niet zo makkelijk werkt met online tutorials, dan is het een optie om een boek te kopen of even bij de bieb langstegaan. Als het niet voor proffesionele doeleinden is lijkt dat mij meer dan voldoende [/beetje late reactie]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik ben bezig met het oprichten van een eigen bedrijfje op het gebied van loopbaanadvisering en wil daar een eigen webside bij maken. Met een klikbalk en zo, reacties kunnen ontvangen via email, info weergeven..enz. Heb gn kennis van HTML en zo..maar ben wel wat technisch aangelegd. Zoek bijvoorbeeld ook een standaardvoorbeeld om zelf aan te passen. Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik hoef alle toeters en bellen niet te leren. Alleen wat nodig is voor mijn webside om die goed te kunnen inrichten en onderhouden. Misschien woont er wel iemand in de buurt bij mij ( omgeving van Enschede) die me op weg wil helpen. Bedankt alvast.
Link naar reactie
[quote:6615f5de1e="tiptop"]Ik ben bezig met het oprichten van een eigen bedrijfje op het gebied van loopbaanadvisering en wil daar een eigen webside bij maken. Met een klikbalk en zo, reacties kunnen ontvangen via email, info weergeven..enz. Heb gn kennis van HTML en zo..maar ben wel wat technisch aangelegd. Zoek bijvoorbeeld ook een standaardvoorbeeld om zelf aan te passen. Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik hoef alle toeters en bellen niet te leren. Alleen wat nodig is voor mijn webside om die goed te kunnen inrichten en onderhouden. Misschien woont er wel iemand in de buurt bij mij ( omgeving van Enschede) die me op weg wil helpen. Bedankt alvast.[/quote:6615f5de1e] een template is dat,op www.freetemplates.com oid ( even [url=http://www.google.nl]googlen[/url] ) kan je zoiets vinden, denk er wel om dat je de Kopieerrechten laat staan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...