Ga naar inhoud

[CSS] A:active aanzetten bij eerste aanroep website


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een html/css site. Nu heb ik een menu met een aantal items. De items zijn licht gekleurd indien ze inactief zijn, en bij a:hover en a: active zijn ze donker gekleurd. Werkt allemaal perfect. De site start op in de HOME. Nu wil ik graag dat HOME al donker is, die is tenslotte actief, bij de eerste keer aanroepen van de site. Maar omdat ik er nog niet op geklikt heb, is het dus licht gekleurd. Is er een methode om alle A:-attributen toch op HOME te laten slaan, maar hem wel een andere kleur mee te geven bij opstarten. Dus bijvoorbeeld door een A:active al aan te geven bij het inladen van de website?
Link naar reactie
Ter verduidelijking, dit heb ik nu in mijn CSS file staan: [code:1:65ed43c03f] A {text-decoration: none;} A:hover {color: red;} A:visited {color: yellow;} A:link {color: yellow;} A:active {color: red;} [/code:1:65ed43c03f] om te beginnen zijn alle links yellow. bij hover en bij aanklikken (active) wordt het dus red. Visited zijn ze weer yellow. Nu wordt met de index.html de inhoud van het menu item HOME weergegeven. Het is de bedoeling dat HOME op dat moment ook als rood opstart. De rest moet wel gewoon geel blijven.
Link naar reactie
ok, hier is de truuk: Je geeft in je boven frame je "home" link een naam: [code:1:9b3377e8cf] <a name="home_geval" href="home.htm" target="main">home</a> [/code:1:9b3377e8cf] dan zet je in "home.htm" een body onload: [code:1:9b3377e8cf] <body onload="parent.boven.home_geval.style.color='red';"> [/code:1:9b3377e8cf] ok, t'is niet helemaal DOM, maar het werkt (in IE iig). boven is dus de naam van je frame waar de links in staan... grtzz t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...