Ga naar inhoud

Na html, hoe verder


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb HTML succesvol(hoop ik) afgerond. Maar ik wil betere pagina's maken dan wat ik met html kan. IK heb van vele progammeertalen gehoor, maar wat moet ik nou kiezen in die stapel?PERL CGI JAVA JAVASCRIPT FLASH? ik zou graag willen weten wat het allemaal inhoud en wat ik het beste als vervolg kan doen! Hartelijk dank, Eli
Link naar reactie
ok, html is opmaak code, Maar CSS ook, en dat is/heeft de toekomst. Dan wil je mooie menu's maken oid. JavaScript dus. Eenvoudig te leren en "het begin" van een object georienteerde taal. Dan wil je wellicht dingen server-side afhandelen. Met CGI wordt meestal de taal PERL bedoeld. Als je toch met PERL bezig bent, kijk dan ook naar PHP. Ze doen ongeveer hetzelfde. Plak je er MySQL (database) aan vast ben je er helemaal. Flash is een teken/animatie programma, leuk voor intro's. Maar zodra je het combineert met scripting en xml heb je een krachtige tool. grtzz t.
Link naar reactie
CSS is de afkorting van Cascading Style Sheet. Het is een aanvulling op (X)HTML. Wat je er feitelijk mee kunt is de inhoud scheiden van het uiterlijk. Je zult hiermee dus in de toekomst het uiterlijk van je site bepalen en de regels hiervoor in een apart bestand zetten. Op deze manier kan je - door dat ene bestand te wijzigen - veranderingen doorvoeren op je hele site. Een naslagwerk van alle door CSS ondersteunde eigenschappen kun je vinden in de MSDN library (zie mijn signature). - Basje.
Link naar reactie
CSS en PHP. CSS is al het nodige over gezegd. PHP kan je leven ook een heel stuk eenvoudiger maken. Misschien dat je wel eens SSI hebt gebruikt? Welnu, ik ben eigenlijk begonnen met SSI (na html) om pagina's wat dynamischer te maken (bv. inladen van headers/footers). Maar toen ik eenmaal in aanraking kwam met PHP, heb ik SSI meteen maar geschrapt. Heel gebruiksvriendelijk en oneindig aantal mogelijkheden. Kijk maar eens op http://www.php.net/manual/en/ de vraagbaak voor PHP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...