Ga naar inhoud

Frames in Dreamweaver


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik worstel met een duidelijke beginnersvraag. Ik wil in DW mx een pagina maken met een linker, top, rechter en mainframe. (omdat ik het mooi vind als de 'zijframes' bij een kleinere monitor wegvallen). Vreemd genoeg lukt het me niet om in de frameset 3 kolommen te creeeren, het blijven er maximaal 2. Wat doe ik mogelijkerwijs verkeerd?
Link naar reactie
[quote:c3ddec3d7c="katrien"]zoiets zou het moeten worden, waarschijnlijk vergeet je gewoon een kolom aan te geven: <frameset cols="*,*,*"> <frame name="links"> <frameset rows="*,*"> <frame name="boven" src="bannerofzoiets.htm"> <frame name="main"src="maininhoud.htm"> <frame name="rechts" > </frameset></frameset>[/quote:c3ddec3d7c] <frameset cols="*,790,*"> <frame name="links"> <frameset rows="*,*"> <frame name="boven" src="bannerofzoiets.htm"> <frame name="main"src="maininhoud.htm"> </frameset> <frame name="rechts" > </frameset> ik heb je alvast de goed breedte gegevens voor de middelste dat is 790 pixels volgens mij had je de sluittag verkeert geplaatst. suc6
Link naar reactie
Misschien wil dit helpen bij het gebruik van Dreamweaver: . Uw gewenste frame set gaan plaatsen 2. Daarna moet u uw gehele frame set selecteren, dit doet u door op de buitenkant te klikken van de frameset. 3. U zal vervolgens in de properties balk de miniaturen zien. zie afbeelding 4. Selecteer het middelste miniatuur en stel die in op pixels b.v 750 px, dit is goed te zien op een resolutie van 800 X 600. 5. Selecteer de buitenste miniaturen en stel die in op relative waarde 1 en aan de andere zijden ook. 6. Uw middelste frame zal nu altijd in het midden blijven staan en bij resize in de browser zullen de buiten zijden verdwijnen. [img:0144edb839]http://www.multimedia-4u.nl/tips_tricks/frameproperties.gif[/img:0144edb839] Afbeelding frame properties, bij selectie van de frameset
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...