Ga naar inhoud

dubbele link


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil met een link 2 pagina's in verschillende frames openen. ik heb op dit forum het volgende gevonden: [code:1:17c1ce2325]<script language="JavaScript"> function verwijzing() { top.frames["frame1"].location = "link1.html"; top.frames["frame2"].location = "link2.html"; } </script> <a href="JavaScript:verwijzing()">dubbele link</a>[/code:1:17c1ce2325] maar ik krijg dit niet werkend. waar moet ik hte plaatsen en wat moet ik aanpassen?
Link naar reactie
je moet in je framespagina wel een frame hebben met name='frame1' en één met name='frame2'. En dan: [code:1:ef824cb6ca] <script language="JavaScript"> function verwijzing() { window.parent.frame1.location = "link1.html"; window.parent.frame2.location = "link2.html"; } </script> <a href="JavaScript:verwijzing()">dubbele link</a>[/code:1:ef824cb6ca] Groet.
Link naar reactie
ik kom er toch nog niet uit. ik heb een frame "menu 2" en daar in moet "heren3menu2.htm" geopend worden, en een frame "main" en daar in moetn "heren3/welkom.htm" geopend worden. ik heb de volgende code: [code:1:477dca9647]<script language="JavaScript"> function verwijzing() { parent.menu 2.location = "heren3menu2.htm"; parent.main.location = "welkom.htm"; } </script>[/code:1:477dca9647] wat doe ik fout? misschien de locatie in de html code? waar moet het staan?
Link naar reactie
ik heb een nogal ingewikkelde frameset, het resultaat is ongeveer: [code:1:c22cc564bb] ________________________ | | | | |___________________| |___ |__________________ | | | | | | | | | | | |___________________ |[/code:1:c22cc564bb] en de code is: [code:1:c22cc564bb] <frameset scrolling="NO" rows = "110,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0"> <frameset scrolling="NO" frameborder="0" framespacing="0" border="0" src="left.htm" cols="98,*"> <frame target="_self" src="logo.htm" scrolling="auto" name="Logo"> <frameset scrolling="NO" frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows = "*,30"> <frame src="menu.htm" target="_self" scrolling="auto" name="Menu"> <frame src="basis.htm" scrolling="auto" target="Basis" marginwidth="0" marginheight="0" name="Menu2"> </frameset> </frameset> <frame src="main.htm" target="Main" scrolling="auto" name="Main"> [/code:1:c22cc564bb] de code van het bestand waarin de hyperlink staat is (het gaat om de Heren III hyperlink): [code:1:c22cc564bb] <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <title>New Page 1</title> <base target="_self"> <script language="JavaScript"> function verwijzing() { parent.menu2.location = "heren3menu2.htm"; parent.main.location = "heren3/welkom.htm"; } </script> </head> <body bgcolor="#005A39" topmargin="20"> <table border="0" width="100%"> <tr> <td width="16%" align="center"><a href="menualgemeen.htm" target="Menu2"><font color="#FFFFFF" face="Impact" size="4">Algemeen</font></a></td> <td width="16%" align="center"><a href="menuactueel.htm" target="Menu2"><font color="#FFFFFF" face="Impact" size="4">Actueel</font></a></td> <td width="17%" align="center"><font face="Impact" size="4" color="#FFFFFF"> <a href="JavaScript:verwijzing()"><font color="#FF0000">Heren III</font></a></font></td> <td width="17%" align="center"><a href="menusenioren.htm" target="Menu2"><font color="#FFFFFF" face="Impact" size="4">Senioren</font></a></td> <td width="17%" align="center"><a href="menujeugd.htm" target="Menu2"><font color="#FFFFFF" face="Impact" size="4">Jeugd</font></a></td> <td width="17%" align="center"><a href="menuarbitrage.htm" target="Menu2"><font color="#FFFFFF" face="Impact" size="4">Arbitrage</font></a></td> </tr> </table> </body> </html>[/code:1:c22cc564bb] ik hoop dat jullie me een goed advies kunnen geven
Link naar reactie
Maak anders even een framespaginaatje met twee frames zonder alle onnodige crap en alle frame-names zonder hoofdletters. Probeer het dan opnieuw.....Dan heb je meer overzicht en moet het gewoon lukken. Overigens, ik weet niet of je een framespagina in een framespagina hebt maar window.parent roept de bovenliggende framespagina op, en window.top roept de bovenste framespagina op. Groet.
Link naar reactie
bedankt voor de tip, had ik zelf ook net bedacht. ik heb een simpel 2 frame paginaatje gemaakt en daarmee werkt het. daarna heb ik een kopie vande site waar het op moet komen gemaakt en ben ik lekker gaan rotzooien en nu werkt het. volgens mij waren zowel de spaties als de hoofdletters het probleem. de code die ik uiteindelijk heb gebruikt is: [code:1:90d2fad923]<script language="JavaScript"> function heren3() { top.menu2.location = "heren3menu.htm"; top.main.location = "heren3/welkom.htm"; } </script>[/code:1:90d2fad923]
Link naar reactie
Ik zat er even mee te prutsen... [code:1:1304f5b66a] <html> <head> <title>Menu</title> <script language="JavaScript"> function verwijzing(frame1,pagina1,frame2,pagina2) { top.frames[frame1].location = pagina1; top.frames[frame2].location = pagina2; } </script> </head> <body> Menu<br><br> <a href="pg01.html" target="content" title="naar pagina 1">pag 1</a><br> <a href="JavaScript:verwijzing('menu','menu02.html','content','pg02.html')">dubbele link</a> </body> </html> [/code:1:1304f5b66a] Dit werkt bij mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...