Ga naar inhoud

extern html filetje


anoniem

Aanbevolen berichten

heyz ik ben bezig met een site te maken... ben er nog niet begaaft in maar het gaat wel redelijk goed ik heb een mooi menutje met een programmatje gemaakt... dat proggie geeft je vet veel javascrip en moet je in je html file plakken en dan werkt het... maar nu is het probleem dat menutje.. (tis een mooi menutje anders had ik wel een ander gekozen) ..dat het geen frames ondersteund.. dus als ik een menu item wil aanpassen dan moet ik dat in elk van de 20 paginaa's doen en dat trek ik niet echt... is er manier om al die tekst in een extern tekst filetje te zetten en dat elke pagina waar de code normaal in zou zitten gewoon de upgedate menuinfo uit het bestandje haalt.. zo hoef ik maar 1 keer dingen aan te passen en werken ze altijd.. een soort #include file voor de proggers onder ons... bijvoorbaat tnx..
Link naar reactie
Neej, niet in html, maar bijv. wel met php. Maar omdat je nog maar een beginnenling bent met html zou ik niet al te moeilijk gaan doen. Probeer anders eens zelf een menu te maken dat wel icm frames werkt. Als je het toch met bijv. php wil oplossen zal je eerst wat html en php moeten leren en dan pas terugkomen als je nog vragen hebt :wink: . ::greetz:: Obi
Link naar reactie
Toevallig zat ik ook met een dergelijk probleem, en SSI wordt helaas niet ondersteund... Dus ik heb dit <script src="jouwmenu.js"></script> gelijk geprobeerd, maar helaas... ik krijg de volgende foutmelding: [i:ecd2946046]"Er is een Runtime fout opgetreden. Wilt u beginnen met de foutopsporing? Regel 1 Fout: Verwacht ";" "[/i:ecd2946046] Waar moet ik die ; neerzetten dan? Ik heb het al achter de tekst aan gezet die ik op de pagina wil hebben, maar dat helpt helaas niet...
Link naar reactie
Nou heb ik toch nog een vraagje... Ik wil eigenlijk bereiken dat ik bij wijze van spreken een willekeurige tekst kan copy-pasten in dat js file, en dat moet dan zo op de website komen. Maar als ik dat doe krijg ik weer een runtime error, omdat er volgens mij geen <enters> in voor mogen komen. Maar dan kan ik een stuk tekst dus helemaal niet mooi opmaken. Is hier een oplossing voor, of doe ik iets fout?
Link naar reactie
ik denk dat jij wat anders heb als ik ... mijn menutje was als een geluk bij een ongeluk in Javascrip geschreven dus die kon ik includen met dat .js regeltje jij wil gewoon dat er tekst komt te staan op die plek maar de brouwser verwacht goede javascript syntax dus je zou kunne proberen om je up te daten pagina in javascript te schrijven op zich niet zo moeilijkk [url]www.w3schools.com[/url] staat veel op
Link naar reactie
Ik zal even wat meer achtergrond info geven: Het gaat om een site die op het interne netwerk van mijn werk komt te staan. Hier moet elke dag "nieuws" op worden gezet. Dat moet ook nog door een aantal verschillende mensen gedaan kunnen worden. Nu zou het natuurlijk het makkelijkst zijn als ze gewoon een text file zouden kunnen bewerken, die vervolgens wordt 'aangeroepen'. Deze situatie kan ik niet bereiken met HTML en JS?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...