Ga naar inhoud

Hoe krijg ik deze break tussen mijn menu's weg ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Mensen, Ik heb een probleempje dat mijn menu niet goed wil aansluiten aan elkaar. Dit kunt u zien op: [url]http://www.multimedia-4u.nl/tips_tricks/tips_tricks.php[/url] Een stukje van de html code is als volgt: [code:1:7530418b86] color=#ff6600>» </FONT></B><a href="scripts.php">Scripts<br> </a><B><FONT color=#ff6600>»</FONT></B> <a href="php.php">PHP</a></p> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <?php include("../partners.php"); ?> </td> </tr> </table> <p>&nbsp;</p> </body> </html> [/code:1:7530418b86] Wat moet ik veranderen om die break tussen die 2 tabbelen in het menu te verwijderen ? Het is misschien een beetje een zooitje in mijn code, maar dat komt denk ik omdat het meerdere php pagina' s in een documentje zijn. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Laat ze maar pj, het is de puberteit, denk ik. Of de gebruikelijke nederlandse arrogantie van mensen die vergeten zijn hoe het was om nog niet zo geweldig te zijn. Je code is inderdaad een rommeltje en daarom is het vrijwel onmogelijk om dit type fouten op te sporen, tenzij je door dat oerwoud heen worstelt en alle mogelijke tags weghaalt, om te kijken of het werkt (en daar ben ik zonder resultaat een half uurtje mee bezig geweest. Hiermee is gelijk het grootste nadeel van de click, cut and paste (WYSIWYG) techniek bewezen. Heb je zelf een beetje kennis van HTML, of ben je alleen maar gewend via Dreamweaver met WYSIWYG te werken? Laat dat even weten, dan schonen we die pagina samen even op en dan moet jij eens kijken hoe mooi het wordt. trudge a.papenburg@hccnet.nl
Link naar reactie
[quote:b52ac93f5b="trudge"] Je code is inderdaad een rommeltje en daarom is het vrijwel onmogelijk om dit type fouten op te sporen, tenzij je door dat oerwoud heen worstelt en alle mogelijke tags weghaalt, om te kijken of het werkt (en daar ben ik zonder resultaat een half uurtje mee bezig geweest. [/quote:b52ac93f5b] Ik haad het in 2 seconden(missxhien 3) gevonden: *code copieren *code plakken in dreamweaver *dreamweaver geeft de foute tags(2e html en body tag) in het geel weer Klaar is kees. ::greetz:: Obi
Link naar reactie
Beste Obi, Hoewel ik mijn mannetje sta op het gebied van eenvoudige sites maken, heb ik nog nooit de editor mijn fouten laten uitzoeken. Ik wist niet dat dat kon. Ik doe dat met de hand. Vroeger liet ik nog wel eens een validator los, maar dat is me teveel moeite. Zelf werk ik al jaren tevreden met Homesite. Toen ik de code zag begreep ik dat pj wel een handje hulp kon gebruiken om de pagina goed te leren schrijven. En ik ben bereid hem van dat handje te voorzien. Dat is het doel van een forum: de meer ervarenen helpen de minder ervarenen zonder zeuren en terechtwijzingen. Hij stelde een fatsoenlijke vraag, is zelf intensief met het doen van zijn eigen werk bezig, dus hij verdient een hoffelijk antwoord. Trouwens, iedereen verdient een hoffelijk antwoord. Wat mij vreselijk stoort (al een hele tijd) met name op dit en op het Webprogramm. forum is dat mensen die er niet zo veel van weten op een hele vervelende manier afgezeken worden. Ik vind dat volstrekt onnodig. Ik zou ook graag zien dat de moderators hier wat aan deden, maar helaas doen die er zelf aan mee. Ik vind dat hier een verontschuldiging aan PJ wel op zijn plaats is. Arie Papenburg aka trudge a.papenburg@hccnet.nl
Link naar reactie
Begrijp me niet verkeert, maar het gaat hier om iemand die tips and tricks aanbiedt over HTML en PHP! Neem aan dat je dan toch enige verstand hebt van deze code? Als er mensen worden 'afgezeken' is dat meestal omdat ze niet genoeg gezocht hebben(of helemaal niet). Ik denk dat meer als van de vragen die hier gesteld wordt of al is gesteld of makkelijk te vinden is met google. Maar pjschutte heeft zijn oplossing, dus iedereen is weer tevreden? ::greetz:: Obi
Link naar reactie
[quote:efc3c2409d="trudge"]Hij stelde een fatsoenlijke vraag, is zelf intensief met het doen van zijn eigen werk bezig, dus hij verdient een hoffelijk antwoord. Trouwens, iedereen verdient een hoffelijk antwoord. Wat mij vreselijk stoort (al een hele tijd) met name op dit en op het Webprogramm. forum is dat mensen die er niet zo veel van weten op een hele vervelende manier afgezeken worden. Ik vind dat volstrekt onnodig. Ik zou ook graag zien dat de moderators hier wat aan deden, maar helaas doen die er zelf aan mee. Ik vind dat hier een verontschuldiging aan PJ wel op zijn plaats is.[/quote:efc3c2409d]Misschien komen die cynische reacties wel door het postgedrag van de topicstarter: constant naar je eigen site verwijzen bij echt _ieder_ antwoord dat je geeft wekt irritatie op. Dan moet je dus ook niet gek staan te kijken als je een probleem hebt dat je dit soort reacties krijgt...
Link naar reactie
Beste Bill Gates, Bedankt voor je reactie. Kan best zo zijn, overigens vind ik het allemaal eigenlijk wel meevallen. Ik heb wat postings van pj opgezocht, en ik heb nergens aanwijzingen voor kwader trouw gevonden. Misschien is het gewoon wel iemand die trots is op wat ie gemaakt heeft, terecht of onterecht. En die ook graag anderen wil helpen. Misschien doel je op z'n signature? Ik irriteer me soms ook aan de signature van mensen, of hun avatar. Maar dat is mijn zaak niet. Het forum is van iedereen die er aan bijdraagt, hoe dan ook. Ik vind dat als mensen bezwaar hebben tegen de manier waarop andere mensen posten, dan kunnen ze dat op een normale, directe manier zeggen, hetzij via de thread, hetzij via een persoonlijk bericht. Maar we kunnen toch wel de normale fatsoensnormen in acht nemen? En ik vind ook dat oudgedienden best wel een beetje tolerant kunnen zijn t.o.v. de jongeren onder ons die fouten maken. Sinds jij, Bill Gates en Teacher, hier moderator zijn vind ik dat er een nare sfeer hangt. En ik kom hier sinds 1999 zo'n beetje elke dag. En technisch heb je misschien wel helemaal gelijk, maar dit forum is toch voor mensen van allerlei pluimage die plezier hebben in een beetje coden. Sommigen zijn begaafd, anderen spreken misschien niet eens behooorlijk nederlands. Wat maakt het nou uit of iemand niet met Google heeft gekeken. Dan reageren de bollebozen gewoon niet. Blijft er ook nog wat te antwoorden over voor ons dommerdjes. Alle problemen, die door de oudgedienden vaak als onwil worden afgedaan heb ik ik ook gehad, en vaak nog. Ik weet soms niet hoe het heet wat ik zoek en dan is een forum de juiste plaats waar iemand het misschien wel weet. Maar als ik dan afgezeken wordt ....... Ik zou jullie willen verzoeken proberen uit te gaan van het goede. Misschien wordt er dan wel meer onzin gepost, maar dan is het in ieder geval voor de wat minder begaafden onder ons wat aardiger om hier te zijn. Zo, ik heb gesproken. Dat lucht op. :lol: Met vriendelijke groet Arie aka trudge
Link naar reactie
Beste Trudge en Moder"eters", Zoals wij al met elkaar hebben gesproken en met MSN, hier bij wil ik de medelezers ook even laten zien, dat dit echt klasse is, dat er ook mensen zijn die het fatsoen hebben om een normaal antwoord te geven en niet alleen maar afzeiken om de posting om hoog te krijgen. Dit was de 1e keer dat ik een topic heb gestart op dit form en ik heb al totaal 25 mensen een fatsoenlijk antwoord gegeven wat voor hun een probleem was, en ook zeker weer via computer totaal reacties gekregen via de contact pagina via mijn site, bedankt voor de site tip en de reactie e.d. En ja kan ik nu als 18 jarige als ik pas 1,5 jaar bezig ben met webdesign alles al weten ? Dat d8 ik zelf niet, en ik ben nu eenmaal met dreamweaver begonnen en dat is nog lang niet klaar, en html leer ik vanzelf wel bij, aldoende leert men. Dit is dus ook precies de rede dat ik de site heb opgzet om er zelf van te LEREN, en niks meer. En dat is aardig gelukt, maar dan verwacht ik ook dat ik soms wat van anderre mensen mag leren i.p dat we hier een richtings verkeer krijgen. Ik heb laatst met "teacher" ook gesproken en dat ging prima, en ja ik mag dan af en toe wel wet reclame maken, maar het ALLEMAAL gepast op de vraagstelling ! En daar waren we het toch over eens. En zoals Trudge allemaal heeft gezecht ben ik helemaal mee eens, het is toch niet normaal dat ik de eesrte keer een topic start en gelijk commentaar krijg. Of willen jullie dat dit de zelfde sfeer krijgt als het tweakers.net form ? Want dat is ook heel erg bagger, zo dra dat daar een antwoord opgegeven word, word de topic gesloten door de moder"eters", met of zonderreden. Dus bij deze een tip zorg dat dat hier niet gebeurd ! Of is dat de bedoeling ? dat lijkt mij niet.... Nou ik laat het hier maar bij, ik hoop dat jullie mijn waardering snappen :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...