Ga naar inhoud

Na plaatsen margins nog niet screenvullend


Aanbevolen berichten

Na het plaatsen van de gebruikelijke margins in de body-tag (overigens de right- en bottommargin bleven zwart. NORMAAL?) bleek mijn website, gemaakt met Flash 5, nog niet screen vullend te zijn. Boven en onder wel, doch links en rechts bleef een border zichtbaar. Wat gaat er verkeerd? Zijn er soms standaard instellingen voor nodig, buiten die van de "Publisch settings"? Alvast bedankt! Ed
Link naar reactie
[quote:3e23ee7e39="The Quizmaster"]In welke browser kijk je het? Als je gewoon Marginwidth="0" en Marginheight="0" er in zet, moet het volgens mij in elke brouwser goed komen.[/quote:3e23ee7e39] Noop, in html iig niet. [verder weet ik niets van Flash af] Daarvoor moet je meerdere gebruiken, voor IE: leftmargin en topmargin, voor NS: marginwidth en marginheight [kan ook andersom zijn], en dan moet je het ook nog in je style verwerken: body {margin: 0px} Die style werkt wel in de meeste browsers [IE, Mozilla, NS e.d.], maar Opera doet daar weer moeilijk over, dus dan als nog ook nog eens de margins in je body tag meenemen. Volgens mij de enige manier om het echt crossbrowser compatible te krijgen.
Link naar reactie
Probeer eens het volgende, wat overigens gewoon een uitbreiding is van wat Eelco Osseweijer al voorstelde. Het enige verschil is nu dat ik de linker- en rechtermarges expliciet definieer. [code:1:f1a25f7727]html { margin: 0px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; margin-right: 0px; padding: 0px; padding-top: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; padding-right: 0px; overflow: hidden; } body { margin: 0px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; margin-right: 0px; padding: 0px; padding-top: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; padding-right: 0px; overflow: hidden; }[/code:1:f1a25f7727] - Basje
Link naar reactie
Het zal ongetwijfeld ook anders kunnen maar ik heb het met een flash-site een keer opgelost met een frameset: [code:1:79661b3bad]<frameset rows="100%,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0"> <frame name="flash"src="content.html" frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"> <frame name="leeg"src="leeg.html" frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"> </frameset>[/code:1:79661b3bad] Met uiteraard in content.html het flash-bestand. Misschien heb je wat aan, succes.
Link naar reactie
Bedankt!!! Het is uiteindelijk gelukt en wel met de opgave van de width-, height-, -left, -right, top- en bottommargin op ="0" te zetten. Waarom ik toch reageerde? Omdat het ondanks de vele opties (reacties) niet lukte? Ik had een boek gekocht de "Basiscursus Flash 5" en daarin werd verteld dat bij het publiseren van de pagina de [b:900f4dd5c6]dimensions[/b:900f4dd5c6] op [b:900f4dd5c6]Percent[/b:900f4dd5c6] gezet moesten worden, want zo maak je een schaalbare movie in Flash. Hieraan heb ik dus vastgehouden aangezien ik dacht: Wat in het boek staat zal wel juist zijn. En het leek er ook op want de boven- en ondermarge waren verdwenen doch links en rechts niet. Nu heb ik bij [b:900f4dd5c6]dimensions[/b:900f4dd5c6] echter [b:900f4dd5c6]"Match movie"[/b:900f4dd5c6] geplaatst en nu zijn alle marges verdwenen. Het is maar een weet, vind ik.[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...