Ga naar inhoud

Twee tabellen los, maar wel naast, elkaar.


anoniem

Aanbevolen berichten

Waarom zou tabel in tabel niet werken?[code:1:bdfa8e7480]<TABLE WIDTH="100%" CELLSPACING="5%"> <TR> <TD WIDTH="50%"> <TABLE BORDER="yes" WIDTH="100%"> <TR> <TH COLSPAN="3">TABEL 1</TH></TR> <TR> <TD>Tabel 1 Kolom 1</TD> <TD>Tabel 1 Kolom 2</TD> <TD>Tabel 1 Kolom 3</TD></TR> </TABLE></TD> <TD WIDTH="50%"> <TABLE BORDER="yes" WIDTH="100%"> <TR> <TH COLSPAN="3">TABEL 2</TH></TR> <TR> <TD>Tabel 2 Kolom 1</TD> <TD>Tabel 2 Kolom 2</TD> <TD>Tabel 2 Kolom 3</TD></TR> </TABLE></TD></TR> </TABLE>[/code:1:bdfa8e7480]Werkt bij mij prima, zowel in NN als in IE. Of begrijp ik iets verkeerd?
Link naar reactie
[quote:31e69e6567="Jurriaan R"]vertel jij maar eens hoe je dat crossbrowser wilde gaan oplossen met stylesheets? Dat is juist een van de grote gebreken can css wat mij betreft[/quote:31e69e6567] Tja, als CSS door het W3C geaccepteerd wordt als standaard, wat is dit dan voor een argument. Andersom: noem mij een browser (die ook nog gebruikt wordt) die dit gebruik van CSS, dus absolute positionering, niet ondersteunt?
Link naar reactie
er werd gezegd dat je het met css ook kon oplossen en ik zeg dat dat niet handig gaat. Over tabel in tabel heb ik niets gezegd en dat werkt ook prima crossbrowser. [quote:9da2a6ca3d]Tja, als CSS door het W3C geaccepteerd wordt als standaard, wat is dit dan voor een argument. Andersom: noem mij een browser (die ook nog gebruikt wordt) die dit gebruik van CSS, dus absolute positionering, niet ondersteunt?[/quote:9da2a6ca3d] Het is geen argument, het is een vraagstelling. Verder zegt het verdomd weinig dat css als standaard is geaccepteerd door het W3C. Er zijn vele niet door browsers ondersteunde standaarden door het w3c geaccepteerd. En je kunt dit niet goed aanpakken met absoluut positioneren, afhankelijk wat je wil bereiken. Want met absoluut positioneren haal je wel het hele blok uit de layout van een pagina. Dus erna volgende tekst komt eronder te staan en meer van dat soort gein.
Link naar reactie
[quote:6b755bdaa3="Jurriaan R"] En je kunt dit niet goed aanpakken met absoluut positioneren, afhankelijk wat je wil bereiken. Want met absoluut positioneren haal je wel het hele blok uit de layout van een pagina. Dus erna volgende tekst komt eronder te staan en meer van dat soort gein.[/quote:6b755bdaa3] De vraag was: hoe krijg ik twee tabellen naast elkaar. De suggestie dat dat met CSS kan, werd door jou afgewezen met als [u:6b755bdaa3]argument[/u:6b755bdaa3] dat niet alle browsers dat ondersteunen. Dat argument klopt dus niet. Verder is het inderdaad niet handig als je voor de lay-out zowel met als zonder stylesheets werkt. Maar daar ging de vraag niet over.
Link naar reactie
ten eerste moet je dan wel een breedte voor die tabel opgeven, anders lopen ze over elkaar heen. En daarmee beperk je dus gelijk de dynamische breedte. Of je doet het allemaal in procenten, maar dat vinden niet alle browsers leuk. En, zoals ik al zei... [quote:e83ce56e06]Want met absoluut positioneren haal je wel het hele blok uit de layout van een pagina. Dus erna volgende tekst komt eronder te staan en meer van dat soort gein.[/quote:e83ce56e06] Als je dus na die divs andere tekst wilt plaatsen dan liggen de tabellen over die tekst heen, tenslotte begint de tekst helemaal bovenaan, want die 'tabellen' tellen niet mee in de layout.
Link naar reactie
Toch constateer ik dat de style van Gerben er in NN 6.2 wezenlijk anders uitziet dan in IE 5.5. Ik heb twee tabellen van elk 50% gemaakt met de positioning van Gerben. In NN ligt de tweede tabel recht over de eerste heen. En beide tabellen komen na een tekstje wat in de HTML erna komt (dus het derde element, zeg maar). In IE liggen beide tabellen keurig naast elkaar, maar staat de eerste table wel over het tekstje. Zelf ben ik al lang geleden van positioning afgestapt omdat het (zeker in vergelijking met tabellen) veel minder controleerbaar is en NN en IE duidelijk verschillende resultaten gaf. Wel is met tabellen de opmaak (al dan niet m.b.v. CSS) voor IE en NN toch altijd een heel geknutsel. Maar wat ik nu, voor wat betreft positioning, met NN6 zie is hetzelfde als indertijd met NN 4.7. Dus zuchtend grijp ik maar weer terug op tabellen en transparante gifjes, al is dat natuurlijk niet zoals het hoort. Overigens ben ik al weer een tijdje geleden gestopt voor NN te schrijven want ik werd er gek van. Aan 800x600 en 1024x768 heb ik mijn handen al vol.
Link naar reactie
[quote:1847419cbf="trudge"]Maar wat ik nu, voor wat betreft positioning, met NN6 zie is hetzelfde als indertijd met NN 4.7. Dus zuchtend grijp ik maar weer terug op tabellen en transparante gifjes, al is dat natuurlijk niet zoals het hoort. Overigens ben ik al weer een tijdje geleden gestopt voor NN te schrijven want ik werd er gek van. Aan 800x600 en 1024x768 heb ik mijn handen al vol.[/quote:1847419cbf] Als je, net als ik overigens, toch geen rekening met NN waarom dan toch dat zuchten?? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...