Ga naar inhoud

als ik in het linkse frame een link heb, hoe krijg ik...


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een pagina met een aantal frames. een voorbeeld, met ieder frame in een andere kleur, staat op: [url]http://home.hetnet.nl/~toneelvereniging-grimas/test/home.html[/url] als ik in het zwarte frame op een link klik, krijg ik de gewenste link met het commando mainframe in het paarse venster. maar, is het ook mogelijk dat als ik op een link klik in het zware frame, ik een nieuwe pagina krijg in groen en paars, ipv alleen maar paars? alvast bedankt voor je hulp, jules wijers
Link naar reactie
Zijn een aantal mogelijkheden voor. De simpelste mogelijkheid is om die groene en paarse frames als 1 frame te maken. Wil je wel die achtergrondkleur zo behouden dan kan je dat met een achtergrondplaatje doen. De ingewikkelder manier is om met 1 link twee frames te openen, maar dan moeten de twee pagina's die je dan in groen en paars opent perfect op elkaar aansluiten, en dat is lastig, zeker als je nog niet helemaal into html bent... Is die pagina echt alleeen maar een testpagina met testkleurtjes om de frames aan te geven? Zo niet, ik dacht ff dat ik mijn gezichtsvermogen zou verliezen met die kleuren! :D
Link naar reactie
ok, ik zal eens gaan zoeken. bedankt! en nee, ik verwacht niet dat iemand dit script voor mij gaat maken, wat ik bedoelde was de naam van dat script waarmee je met een link twee scripts kunt openen. een beetje HTML-en kan ik wel, maar van scripts heb ik niet echt verstand. Phrea kon mij hier misschien nog wat informatie over geven. dus mijn vraag: hoe kan ik het beste zoeken naar zo'n script? in dit forum, of via google op de woordjes "twee pagina's een link script" of zoiets? bedankt, jules wijers
Link naar reactie
[quote:1e48cfe51e]hoi, bedankt dat je mij een antwoord gaf op het forum van [color=red:1e48cfe51e]computeridee.[/color:1e48cfe51e] de link werkt nu wel, en het gaat niet op de kleuren (die zijn om de frames duidelijk te laten zien), maar op de frames zelf. dus als ik in het linkse frame op een link klik, wil ik graag in het middelste en het een-na bovenste (vandaar die kleuren) graag een nieuwe pagina. ik hoop dat je mij wilt helpen, jules wijers[/quote:1e48cfe51e] :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...