Ga naar inhoud

Probleem met Stylesheet (vermoedelijk)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met een stylesheet, althans dat vermoed ik. Als je pp deze pagina: [url]http://www.herenvest.nl[/url] de button ondernemer klikt en dan naar de link persoonlijk gaat kom je op een pagina. Op deze pagina zul je dan zien dat de eerste twee stukken zijn opgemaakt met Arial en het lange stuk is opgemaakt met Times New Roman terwijl dit ook met Arial moet. Dit is de source van deze pagina (ingekort): [code:1:51f3d76827] <body bgcolor="#ffffff"> <div class="margin50"> <p class="whitesubh">U persoonlijk</p> </div> <div class="margin25"> <p class="inleiding">U kunt als klant....<br> </p> </div> <div class="margin50"> <div class="newtekst"> <p>Onze adviseurs zijn.... <br> </p> <p><a href="adviseurs1.html">Adviseurs en Medewerkers</a><br></p> </div> </div> </body> [/code:1:51f3d76827] De hierbij horende stylesheet is (alleen relevant opmaak informatie getoond): [code:1:51f3d76827] .whitesubh { color: #fff; font-style: normal; font-weight: bold; font-size: 15pt; line-height: 27pt; font-family: Arial, universe, helvetica, Times New Roman; text-transform: uppercase; } .inleiding { color: #120c80; font-style: oblique; font-size: 10pt; line-height: 20pt; font-family: Arial, universe, helvetica, Times New Roman; text-align: justify; } .newtext { color: #120c80; font-size: 9pt; line-height: 15pt; font-family: Arial, universe, helvetica, Times New Roman; text-align: justify; } body { color: #120c80; font-style: normal; font-size: 12pt; background: url(../images/background-right.jpg) fixed; margin-top: 30pt } .margin25 { margin-right: 30pt; margin-left: 25pt } .margin50 { margin-right: 30pt; margin-left: 50pt } a { color: #fff } a:active{ color: #fff } a:link { color: #fff } a:vlink { color: #fff } a:hover { color: #120c80 } [/code:1:51f3d76827] Ik snap niet hoe het kan. Ik hoop dat iemand kan helpen. Bedankt, Marcel
Link naar reactie
Wat ik bedoel is: De spelling van de naam van de CLASS in je stylesheet (.newtext) verschilt van de spelling van dezelfde CLASS in je BODY (div class="newtekst"). Maar het is inderdaad efficienter om de font-family Arial in je stylesheet voor de BODY {..} te definiëren en voor de headers, voor zover die afwijken ook daar in je H1 {..}.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...