Ga naar inhoud

Welke software?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Ik sta op het punt me (opnieuw) te begeven op het gladde ijs van webdesign. Een aantal jaren geleden heb ik een aantal sites gemaakt en sindsdien niet meer. Nu heb ik weer een idee en wil weer beginnen wat te vogelen. Na dit forum gedeeltelijk gelezen te hebben (waar ik overigens meer vragen door krijg dan antwoorden) stel ik deze beginnersvraag dan toch maar weer eens maar dan heel gericht: Ik wil een kleine site bouwen waarin regelmatig tekstblokken ververst moeten worden. De tekstblokken worden offline geschreven in Word en zouden eigenlijk zo direct op de site geplaatst moeten kunnen worden. Het "oudere tekstblok" gaat dan in het archief op de site (welke tevens benaderbaar moet zijn en blijven). Wie kan mij zeggen welke software nu het meest geschikt is om deze functies eenvoudig toe te voegen aan de site? Een lange vraag maar toch... Ben benieuwd naar jullie antwoorden want ik kan niet wachten om weer te beginnen. gr, JeePeeS
Link naar reactie
Dank je, ik heb net een account aangemaakt op lycos. Nu heb ik aan jou wel een heel onbescheiden vraag. Heb jij toevallig een hele kleine voorbeeldsite waarin deze nieuwsscript werkt? Ik leer namelijk sneller met een voorbeeld doordat ik er dan mee kan stoeien. Als je het niet wilt dan is het ook goed. Dan zoek ik rustig verder en kom er ook wel uit. Bedankt, JeePeeS
Link naar reactie
[quote:88fdf41add="teacher"]het ligt een beetje aan de ondersteuning van server-side talen. Maar wat je zoekt heet een nieuws-script. (de meeste scripts bieden een admin-scherm en archief functie) die vind je, in de server-side taal naar keuze, bij hotscripts.com Ik gebruik zelf newspro, een perl scriptje. t.[/quote:88fdf41add] Newspro is echt een TOP script. Voor als iemand het nog niet wist, er zijn tig plug-ins voor te verkrijgen die het heel uitgebreid kunnen maken. Super!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...