Ga naar inhoud

sitecheck www.scamander.com


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij een 15" monitor (800x600) krijg je links 2x een scrollbalk te zien, nl. bij het keuzemenu en bij de nieuwsberichten. Ik zou zelf het menuframe langer maken en het een vaste hoogte geven en dan de scrollfunctie uitschakelen. Het frame met de nieuwsberichten zakt dan iets naar onderen, maar dat geeft niet, want daar moest je immers toch al scrollen... Succes verder!
Link naar reactie
OK een paar tips: Die scrollbalk (hor. en vert.)krijg je altijd te zien als het menuutje uitklapt. Niet handig/mooi. Ik zou meer verticale ruimte nemen voor dat menuutje en de links ergens anders plaatsen. Link naar Home werkt alleen op plaatje, niet op de tekst. Het logo bovenaan de site komt zeer amateuristich over. De gebruikte tabellen zijn nogal standaard. Vind zelf zwarte tekst in het hoofdframe niet mooi. (Zeer subjectief uiteraard) De slogan "Laat u ook uw gegevens ontsluiten en ervaar het gevoel van deze bevrijding. " doet mij teveel aan Norit denken... :wink:
Link naar reactie
In zijn algemeenheid vind ik het qua concept in 800x600 wel fraai vormgegeven (uniform, consequent en overzichtelijk) Ik ben er niet zeker van of het gebruik van een fixed bg-image in je mainframe een goed idee is. Het is op zich een fraaie texture en het past goed bij het donker-roze in de omringende frames maar de stijl heden ten dage is toch soberder. Tenzij opsmuk een belangrijk commercieel of esthetisch doel dient zou ik het zoveel mogelijk proberen te vermijden. Ik vraag me af of die griekse kop in het donker-roze marmer niet voldoende is. Minpuntjes op het gebied van layout: Inderdaad de scrollbalken (hoe dan ook) De diverse font-families en -sizes op info-pagina's geven een rommelige indruk. Je combineert: Times New Roman Special (voor de headers), Verdana (voor de tekst en de meeste links) en Helvetica (voor sommige links). Ik vind de positionering en het gebruik van jouw logo (unltradelhome.jpg) midden op o.a. de home-page lelijk. So-wie-so kwam de homepage, misschien daardoor dat weet ik niet, op mij over als een kant-en-klaar-van-het-web site over. Ik zou zelf trouwens spaarzaam met logos omgaan. Het komt al gauw goedkoop en spammerig over. Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat als mensen op je site blijven ze geïnteresseerd zijn en dan stoot je ze voor het hoofd als je reclamerig bezig gaat. De zwarte letters op de donker-roze achtergrond (vooral linksonder) zijn erg slecht leesbaar en dat irriteert. Als je afbeeldingen (zoals de foto's op "Organisatie") gebruikt moeten ze naar mijn mening perfect zijn, d.w.z. geen witte pixeltjes die aan de transparante achtergrond ontsnappen. In resolutie 1024x768 vind ik je site er niet goed genoeg uitzien. De letters zijn te klein en mede daardoor gaat het hele evenwicht in compositie verloren. Juist omdat het om een site gaat die een computer-gerelateerd product aanbiedt, kun je verwachten dat je doelgroep bovengemiddelde eisen stelt.
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor een opleiding doet, maar als deze website gecontroleerd wordt op design/layout zou ik er nog maar eens wat tijd insteken. Het komt nu allemaal een beetje slordig over... *ten eerste dat logo: je ziet de witte pixels nog overal zitten. *het menu: gaat aan alle kanten scrollen en is gewoon zo standaard. *in je main gebruik je een achtergrond plaats backmain.gif. Ik gebruik een resolutie van 1152 en zie dat plaatje 4 x :-?.(dit heb je trouwens op de partners pagina opgelost) *bij de 'onze klanten' pagina gebruik je ten eerste een image met een te lage kwaliteit en ten tweede kun je zien dat de spellingscontrole aanstaat :cry:. ::greetz:: Obi
Link naar reactie
Ik vind het niet geslaagd. Inderdaad zoals al terecht is opgemerkt, het gaat hier om een computer-gerelateerd product en dus mag het er wel professioneler uitzien. De hele layout is nogal simpel en bovendien moet je je frames wat beter gebruiken. Zo herhaalt het linkerframe zich bijvoorbeld. (1152 x 864) Persoonlijk zou ik deze layout vergeten, en iets anders maken, bijvoorbeeld een verdeling: bovenframe / midden / onder, o.i.d. Succes ermee !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...