Ga naar inhoud

Hoe maken jullie websites??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil wel eens weten hoe maken jullie de websites en wie gebruikt hier nog echt alleen codes (dus alleen kladblok b.v.) om zijn websites te maken en vooral waarom doen jullie dat terwijl er met dreamweaver en frontpage2000 veel sneller hetzelfde resultaat is te krijgen? Ikzelf gebruik dreamweaver en frontpage2000 in combinatie. Dreamweaver voor flash en Frontpage voor indeling etc.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vergeet dat frontpage. De meeste [profi] webbouwers gebruiken idd DreamWeaver of HomeSite [voor de ins: HomeSite zit ingebakken in DreamWeaver]. Ikzelf gebruik DreamWeaver omdat ik de kracht van DW wil, maar het gemak van HS [nee, niet andersom nee], daarnaast gebruik ik UltraEdit. Kladblok/Vi, tja, er zijn zoveel discussies over, maar de mannen met verstand zijn het er allemaal mee eens dat dat geen editors zijn, geen syntaxhighlighting, geen preview mogelijkheden, geen find & replace, geen nix, en het gekke is, op de een of andere manier schijnen er mensen te zijn die het mega stoer te vinden om kladblok/vi te gebruiken, waarom, het is me een raadsel.
Link naar reactie
Ik gebruik alleen het kladblok. Flash kan ik helemaal niet mee omgaan, en dat probeer ik ook (nog) niet. Voor JavaScript, HTML en CSS is het kladblok voldoende. Ik heb wel geprobeerd om met een editor te werken, maar daar vond ik het invoegen van stukken tekst een stuk moeilijker, vooral om te zorgen dat de opmaak goed kwam. En als preview open ik het zelfde bestand tegelijkertijd als webpagina. Door op ctrl+s te klikken, en dan op de pagina op 'vernieuwen' weet ik ook hoe het er uit ziet. Kortom, text intypen of gebruik maken van knippen en plakken gaat even snel. De opmaak, met name in de <head> vind ik in kladblok makkelijker gaan, en preview is makkelijk op te lossen. Wat wil je nog meer?
Link naar reactie
Ok, ik wil hier toch op reageren... Weer kladblok gedoe. Volgens mij realiseren jullie je niet eens dat er in DW/HS/UE een teksteditor zit MET syntaxhighlighting, find&replace en alle andere tools die een goede coder nodig heeft... Of maken jullie hele simpele sites, zonder vele inelkaar genestte tabellen en de rest van al die dingen...?? Dat kladblokgedoe hangt me _echt_ de keel uit, dat is tweakersgelul, maar de echte mannen doen het echt wel anders dan dit kleuterachtige gezever hoor. [ask anybody die wel profi bezig is met dit soort dingen]
Link naar reactie
Blijkbaar ben ik dan ook geen echte man... Ik werk puur en alleen met UltraEdit. Heb wel gewerkt met Homesite, maar dat is ondertussen enorme bloatware geworden. Kun je misschien beter kijken naar Webwriter, een slimware versie van HS. http://www.webwriter.dk/english/index.htm De juiste tool is waar je jezelf het prettigst bij voelt. Ik vind Frontpage niks, en velen met mij. Maar als een ander daar lol in heeft, van mij mag ie. Eigenlijk is het ook compleet oninteressant, waarmee een site gemaakt is, zolang ie maar overbrengt wat jij wilt. De meeste schrijvers gebruiken tegenwoordig een tekstverwerker. Maar er zijn er die zweren bij geel papier en zes scherp geslepen potloden. Interssant voor de schrijver. Maar niet voor de lezer van het uiteindelijke boek. Toch?
Link naar reactie
:o Wat is dat voor een gezeik dat je geen kladblok gebruikt als je een echte prof bent :o Dat is de reinste onzin, ik zelf wil ook in de "webdesign wereld" en dat leer ik bij een bedrijf in Harderwijk. Daar gebruiken ze hoofdzakelijk Kladblok. Ook Dreamweaver om het nog wat bij te werken. Dus je moet niet zeggen dat echte profs geen of bijna geen kladblok gebruiken. En er viel ook een keer het woord Frontpage. DIE ZIT VOL MET WINDOWS-FOUTEN. Dat is een echte afrader! greetz, wijnand :)
Link naar reactie
He, ik kan niet ontbreken. :wink: Om een website in elkaar te flanzen gebruik ik MatrixY2K. Een simpel programma met de juiste tools ( voor mij). Dat kladblok verhaal is al zo vaak bediscussieerd, daar ga ik ook gewoon weer in mee :D :D :D . Kladblok mist een heleboel functies, laat ik zeggen bijna allen die een beetje bouwer nodig heeft. Maar toch blijf ik het een prachtig programma'tje vinden om 'ff snel' wat te veranderen. Ik gebruik het echt niet om een volledige site mee te bouwen. De gehele vraag was: "Hoe maken jullie websites?" Nu, daar hoort natuurlijk ook een beetje tekenprogramma bij. Ik gebruik Photoshop 6. Reuzehandig programma. Greetz, D.
Link naar reactie
Volgens mij heeft iedereen mijn posting verkeerd gelezen, gezien de heftige reacties nadoen. <------ Ik gebruik eerst een kladblok om een site te schetsen -------> Ik bedoel daarmee een ECHT kladblok, van papier. DAAR ligt de basis voor een goede website. De software speelt niet zo'n grote rol als het handwerk. (en denkwerk). Olaf
Link naar reactie
interesting yes yes... ik heb hier: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=409075 even een poll in elkaar gezet... Ik kan mijn editors er niet in kwijt: HotDog, UltraEdit en WebWriter. Daarbij, als ik meer dan 1 editor gebruik, moet ik dan 2 keer de poll invullen ? Tip: maak deze poll, na modificatie, breed bekend. Als er een paar duizend inzendingen zijn hebben we pas een goed beeld. Daarna hoeven we de discussie dit jaar niet meer te voeren. Olaf
Link naar reactie
Ik word zo moe over die discussies van kladblok / Dreamweaver. Wat mij betreft gebruikt iedereen lekker wat hij/ zij leuk vindt, maarrrrrrrrr om nu te beweren dat je Kladblok gebruikt, vindt ik gewoon een rare manier van stoerdoenerij. En vervolgens wel zeggen dat je Photoshop gebuikt. Waarom gebruik je dan geen Paint ? Ben je nog stoerder................
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...