Ga naar inhoud

variable flash


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb je de juiste opmaak van dat tekstbestand gebruikt ? Dus een & voor je variabele Ikzelf heb (o.a.) hetvolgende tekstbestand credti.txt bevat: &textloaded=1 flashbestand heeft volgende action: loadVariablesNum ("./credit.txt", 0); Verder wordt er nog meer tekst ingelezen. Zie [url]http://www.financial.myweb.nl[/url] voor een voorbeeld ervan; de scrollende tekst wordt door Flash ingelezen
Link naar reactie
In je layer 'actions' plaats je op het eerste frame de action [code:1:6566f0e7a8]loadVariablesNum ("./timer.txt",0)[/code:1:6566f0e7a8] Dit hoeft niet speciaal in het eerste frame, maar dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de variabele ingelezen is, aangezien je deze pas in frame 80 gebruikt. Heb je de variabele direct nodig of heb je een hoop variabelen dan moet je dus uiteraard checken. Door bijvoorbeeld als laatste een variabele '&AllLoaded=1' mee te geven en pas naar frame 2 te gaan als deze waarde 1 is [code:1:6566f0e7a8]if (AllLoaded=1) { gotoAndPlay (2); }[/code:1:6566f0e7a8] Het bestand 'timer.txt' moet in bovenstaand voorbeeld in dezelfde dir staan als je flash/swf-bestand. Het bevat hetvolgende: [code:1:6566f0e7a8]&timertijd=7[/code:1:6566f0e7a8] Uiteraard kun je er meer variabelen inzetten, laat deze voorafgaan door een & Tot slot gebruik je in frame 80 de (in frame1 ingelezen) variabele 'timertijd' [code:1:6566f0e7a8]/timer:pause_time = timertijd;[/code:1:6566f0e7a8] Let op het juiste gebruik van quotes in je flash-code. [/code]
Link naar reactie
ik heb niet gekeken, maar... #import moet je gebruiken als je tijden het maken van het filmpje, variabelen extern wilt inladen. Het is niets anders dan een hulpstuk wat je gebruikt om een stuk code, dat anders in je filmpje opneemt, nu in een tekstbestand te zetten. Het wordt dus maar eenmalig opgenomen in je filmpje, tijdens het exporter Movie. Niet meer daarna tijdens het afspelen. Om tijdens het afspelen variabelen in te laden, moet je gebruik maken van loadVariables, in combinatie met een tekstbestand of een script. Een 3e manier om variabele op te nemen tijdens het afspelen is door deze op te nemen in de url naar de swf movie, in de html-code voor de flashanimatie. [code:1:871d8d59c9] <PARAM NAME=movie VALUE="movie.swf?variabele1=tekst&variabele2=tekst"> [/code:1:871d8d59c9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...