anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 Hoi ik heb een script en wil de variable kunnen veranderen via een iets txt bestand het zit zo Ik heb variable: timerause_time en de value: "10" goed nu wil ik de 10 kunnen veranderen maar dat gaat dus niet ik het het nu gedaan met #include amd.as maar dat zuigt :( ik gebruik flash 5 alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 en waarom zuigt dat.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 Nou als ik de swf draai en de value verander dan doet de swf er niks mee het lijkt wel of hij hem embed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 Heb je de juiste opmaak van dat tekstbestand gebruikt ? Dus een & voor je variabele Ikzelf heb (o.a.) hetvolgende tekstbestand credti.txt bevat: &textloaded=1 flashbestand heeft volgende action: loadVariablesNum ("./credit.txt", 0); Verder wordt er nog meer tekst ingelezen. Zie [url]http://www.financial.myweb.nl[/url] voor een voorbeeld ervan; de scrollende tekst wordt door Flash ingelezen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 hmm zo kom ik niet echt verder ik zal het wel niet goed uitleggen Als iemand met verstand eff wil kijken Hier is de url http://www.flashkit.com/downloads/movies/zip/154/Pause%20Timer.zip Het gaat er om dat ik de pauze tijd extern liefst via een txt file kan updaten Gr Ra Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 In je layer 'actions' plaats je op het eerste frame de action [code:1:6566f0e7a8]loadVariablesNum ("./timer.txt",0)[/code:1:6566f0e7a8] Dit hoeft niet speciaal in het eerste frame, maar dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de variabele ingelezen is, aangezien je deze pas in frame 80 gebruikt. Heb je de variabele direct nodig of heb je een hoop variabelen dan moet je dus uiteraard checken. Door bijvoorbeeld als laatste een variabele '&AllLoaded=1' mee te geven en pas naar frame 2 te gaan als deze waarde 1 is [code:1:6566f0e7a8]if (AllLoaded=1) { gotoAndPlay (2); }[/code:1:6566f0e7a8] Het bestand 'timer.txt' moet in bovenstaand voorbeeld in dezelfde dir staan als je flash/swf-bestand. Het bevat hetvolgende: [code:1:6566f0e7a8]&timertijd=7[/code:1:6566f0e7a8] Uiteraard kun je er meer variabelen inzetten, laat deze voorafgaan door een & Tot slot gebruik je in frame 80 de (in frame1 ingelezen) variabele 'timertijd' [code:1:6566f0e7a8]/timer:pause_time = timertijd;[/code:1:6566f0e7a8] Let op het juiste gebruik van quotes in je flash-code. [/code] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 ik heb niet gekeken, maar... #import moet je gebruiken als je tijden het maken van het filmpje, variabelen extern wilt inladen. Het is niets anders dan een hulpstuk wat je gebruikt om een stuk code, dat anders in je filmpje opneemt, nu in een tekstbestand te zetten. Het wordt dus maar eenmalig opgenomen in je filmpje, tijdens het exporter Movie. Niet meer daarna tijdens het afspelen. Om tijdens het afspelen variabelen in te laden, moet je gebruik maken van loadVariables, in combinatie met een tekstbestand of een script. Een 3e manier om variabele op te nemen tijdens het afspelen is door deze op te nemen in de url naar de swf movie, in de html-code voor de flashanimatie. [code:1:871d8d59c9] <PARAM NAME=movie VALUE="movie.swf?variabele1=tekst&variabele2=tekst"> [/code:1:871d8d59c9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Ok bedankt allemaal ik ben er uit, ik was iets vergeten. loadVariables ("introductie.as"); inplaats van: loadVariables ("introductie.as", "/timer"); toch bedankt iedereen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen