Ga naar inhoud

site check


anoniem

Aanbevolen berichten

Hier geen last van slomigheid. Verder is het een erg geslaagde site. Smaakvol vormgegeven, strakke presentatie, heldere structuur. En in het bovenste frame eindelijk eens een [b:e378b4f444]geslaagd[/b:e378b4f444] animated gifje. Wel een paar foutjes: onder 'geschiedenis' staat deze zin: [quote:e378b4f444]vroeger veel gedaan aan .....[/quote:e378b4f444] Ik neem aan dat hiet nog iets moet staan. Wanneer je bij 'projecten' in het linkermenu op 'inspectie-robot' drukt ga je terug naar de home-page. Net als 'spiraal-weefmachine' in het bovenste menu. De eerste zinnen van 'algemeen' zijn hetzelfde als die op de home-page en dat is niet netjes. Verder zou ik iets meer witregels nemen in de tekst, met name bij 'producten' en 'projecten'. Daar staan de alinea's erg dicht op elkaar.
Link naar reactie
Even snel gekeken; ziet er goed uit. tip: preloader voor de plaatjes en kijken of je de plaatjes nog ietsje kleiner kan krijgen... Doordat de plaatjes er een beetje achteraan hobbelen kan het een beetje traag overkomen... Waarom geen mailform? Waarom staan de specs van de machines in het Engels? Waarom geen taalkeuze (ivm klanten in het buitenland)? Waarom moet je eerst je gegevens invullen voordat je een brochure kan downloaden? Wil je toch weten wie er wat download doe het dan anders: vraag een emailadres en stuur dmv een autoreply de juiste brochure toe. grtzzz t.
Link naar reactie
ff iets over je stylesheets, want daar ben je niet echt consequent in. ik zie bijvoorbeeld dit[code:1:4e97bdbfc6]<font color="#000066" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> [/code:1:4e97bdbfc6] in je pagina staan en dit [code:1:4e97bdbfc6]<style type="text/css"> <!-- body { background-image: url(images/F.gif); background-repeat: no-repeat; background-position: right bottom; } a:hover { color: #FFCC00; } a:link { color: #000066; } a:active { font-weight: bold; color: #000066; } --> </style>[/code:1:4e97bdbfc6] zorg dat je alleen, maar stylesheets gebruikt en zet ze in een extern bestand, zodat je niet op elke pagina opnieuw hetzelfde stylesheet hoeft te zettten (zoals nu het geval is). Want als je iets wil wijzigen moet je dat in elke pagina doen. Daarnaast gaat het laden dan ook sneller. suc6
Link naar reactie
Allereerst hartelijk dank voor de constuctieve opmerkigen en de tips. Ik ben blij dat jullie het er een beetje profi uit vinden zien. Naar aanleiding van de opmerkingen heb ik nog wel wat vraagjes (dit is pas mijn eerste ervaring met websites bouwen). < Wil je toch weten wie er wat download doe het dan anders: vraag een < emailadres en stuur dmv een autoreply de juiste brochure toe. Ik had zoiets geprobeerd met een autorespond cgi van XS4all maar die krijg ik niet aan de praat. kan ik zoiets nog ergens anders vinden? Verder begrijp ik dat de aanvrager automatisch een mailtje krijgt, maar hoe weet ik nu dat zo'n mailtje verstuurd is? <tip: preloader voor de plaatjes en kijken of je de plaatjes nog ietsje <kleiner kan krijgen Hoe doe ik zoiets: preloaden? <zorg dat je alleen, maar stylesheets gebruikt en zet ze in een extern <bestand, zodat je niet op elke pagina opnieuw hetzelfde stylesheet hoeft <te zettten (zoals nu het geval is). Want als je iets wil wijzigen moet je <dat in elke pagina doen. Daarnaast gaat het laden dan ook sneller. ik heb inderdaad geexperimenteerd met CSS. waarom is het beter om een apert CSS file te maken (behalve dan snelheid)?
Link naar reactie
[quote:48fe18934c="bdegroot"]ik heb inderdaad geexperimenteerd met CSS. waarom is het beter om een apert CSS file te maken (behalve dan snelheid)?[/quote:48fe18934c]ik denk dat u dat zelk ook wel kunt bedenk welk voordeel het heeft als alle kleuren uitlijningen en alles van je hele pagina in een documentje zit. Als je een keer van huisstijl verandert, of je vindt dat alle links toch maar in het groen moeten is het gewoon een kwestie van even het kleurtje in het css bestand wijzigen en op je hele pagina zijn hyperlinks groen, geweldig! suc6
Link naar reactie
[quote:2378ef5102="bdegroot"]Allereerst hartelijk dank voor de constuctieve opmerkigen en de tips. Ik ben blij dat jullie het er een beetje profi uit vinden zien. Naar aanleiding van de opmerkingen heb ik nog wel wat vraagjes (dit is pas mijn eerste ervaring met websites bouwen). [/quote:2378ef5102] Dit zeg ik niet heel gauw; voor een eerste website is dit GOED. [quote:2378ef5102] < Wil je toch weten wie er wat download doe het dan anders: vraag een < emailadres en stuur dmv een autoreply de juiste brochure toe. Ik had zoiets geprobeerd met een autorespond cgi van XS4all maar die krijg ik niet aan de praat. kan ik zoiets nog ergens anders vinden? Verder begrijp ik dat de aanvrager automatisch een mailtje krijgt, maar hoe weet ik nu dat zo'n mailtje verstuurd is? [/quote:2378ef5102] Daar moet je maar "blind" van uit gaan. Hoezo kom je er niet uit? Er staat hier: http://adv.helpdesk.xs4all.nl/autorespond/autotest.html een duidelijk voorbeeld. Het file wat meegestuurd wordt wordt is nu meegegeven via aan input type="hidden", maar je kan het ook via chechkoxes of radiobuttons doen. Kom je er niet uit kan je hier altijd nog een specifieke vraag stellen. [quote:2378ef5102] <tip: preloader voor de plaatjes en kijken of je de plaatjes nog ietsje <kleiner kan krijgen Hoe doe ik zoiets: preloaden? [/quote:2378ef5102] Even zoeken met [url=http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&q=image+preloader+javascript]google[/url], of de zoekfunctie in het forum gebruiken. Dit is vaker voorbij gekomen. [quote:2378ef5102] <zorg dat je alleen, maar stylesheets gebruikt en zet ze in een extern <bestand, zodat je niet op elke pagina opnieuw hetzelfde stylesheet hoeft <te zettten (zoals nu het geval is). Want als je iets wil wijzigen moet je <dat in elke pagina doen. Daarnaast gaat het laden dan ook sneller. ik heb inderdaad geexperimenteerd met CSS. waarom is het beter om een apert CSS file te maken (behalve dan snelheid)?[/quote:2378ef5102] Stel dat je besluit dat de teskt een beetje te klein is oid.. Als je één extern CSS bestand hebt ben je heel snel klaar met aanpassen. Ditzelfde geld voor scripts. Alles extern houden. grtzz t.
Link naar reactie
Ik had onderstaande link ook als voorbeeld gebruikt. [quote:a691c33db6]Daar moet je maar "blind" van uit gaan. Hoezo kom je er niet uit? Er staat hier: http://adv.helpdesk.xs4all.nl/autorespond/autotest.html een duidelijk voorbeeld. Het file wat meegestuurd wordt wordt is nu meegegeven via aan input type="hidden", maar je kan het ook via chechkoxes of radiobuttons doen. Kom je er niet uit kan je hier altijd nog een specifieke vraag stellen. [/quote:a691c33db6] Als ik dan een email adres invule op deze pagina en op VERSTUUR druk dan krijg ik de volgende foutmelding: "WW-Form NIET verstuurd! Helaas, het versturen van het bestand is fout gegaan. U kunt het later opnieuw proberen." Ligt dit aan mijn browser of is het een xs4all probleem?
Link naar reactie
hmzz.. het heeft wellicht te maken met de overstap van "unix oude stijl" en "unix nieuwe stijl" van xs4all. Als ik het nieuwe stijl ding test http://www.helpdesk.xs4all.nl/autorespond/autotest.html werkt het wel. De fout ligt bij xs4all dus (slordig zeg). Ik weet alleen niet of de xs4all autoresponders ook attachments mee kunnen sturen. Maar anders is er altijd wel een perl of php oplossing te vinden op www.hotscripts.com t.
Link naar reactie
ik ben inmiddels op zoek gegaan naar alternatief cgi script voor autorespond. Ik heb het bijna :cry: aan de praat (denk ik). Wanneer ik het script run krijg ik: [quote:249793484d]Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, webmaster@domein and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/1.3.27 Server at cgi.domein.nl Port 80[/quote:249793484d] Ik heb al in een telnet sessie gecontroleerd het script gecontroleerd met [quote:249793484d]perl -cw [scriptname][/quote:249793484d] dit leverde in iedergeval geen systax fouten op. Iemand enig idee waar ik nu verder zoeken kan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...