Ga naar inhoud

Preloader dilemma!


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:145ed6a86c]Hoihoi![/b:145ed6a86c] Ik zit met een probleem. Ik kan namelijk redelijk met Flash overweg en er best mooie dingen mee maken. Alleen ik krijg het maar niet voor elkaar om een preloader voor m'n movie te zetten! Ik heb zelfs al op Flashkit preloaders zitten downloaden maar het wil gewoon maar niet werken! Ik snap er ook geen bal van.. Weet iemand misschien een site met een begrijpelijke uitleg ofzo? Want zo ingewikkeld kan het toch niet zijn? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik kan amper met Flash overweg en er net een paar dingetjes mee maken, maar een preloader is me al een paar keer gelukt :) Het principe is simpel: - Geef de scene waarin je movie staat een naam (b.v. mainmovie) - Maak een nieuwe scene in je movie waarin je de kijker even bezig houd en plaatst deze scene helemaal vooraan in je movie. Dit is je preloader scene. - In de eerste (key)frame van de preloader scene maak je een actie aan die checked of de laatste frame van de scene van je hoofdmovie geladen is en zo ja, die af gaat spelen. b.v. ifFrameLoaded ("mainmovie", 200) { gotoAndPlay "mainmovie", 1); } - In de laatste (key)frame van de preloader scene maak je een actie die hem van voren af opnieuw laat afspelen. b.v. gotoAndPlay (1); It's easy as that 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...