Ga naar inhoud

Tabellen stretchen ongewnest


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn webpagina opgebouwd uit een tabel met diverse cellen. De layout is dusdanig dat rechts een grote cel staat waar (afhankelijk van de pagina) steeds andere tekst in staat. Hoe meer tekst, hoe meer deze cel gestretched wordt. Het probleem is nu dat wanneer de rechter cel groter wordt, ook de linker cellen groeter worden. Alleen staan in de linker cellen allerij images die door het stretchen niet meer aansluiten. Hoe kan ik voorkomen dat de linker cellen (of desnoods alleen de onderste linker cel) mee stretchen?
Link naar reactie
Dan moet je de breedte vastzetten. Dit doe je door in de td-tag het volgende te zetten: [code:1:e286eee6fd] <td width="200" valign="top"> [/code:1:e286eee6fd] Hier is de breedte dus 200 pixels. Deze breedte moet dus de breedte worden van je plaatje. Er staat ook valign="top" bij. Hierdoor wordt alle tekst boven gecentreerd en niet in het midden. Is ook erg handig bij het gebruik maken van tabellen.
Link naar reactie
Die height is alleen een minimum hoogte, en werkt bovendien niet in Netscape. Je kunt wel wat vastzetten met style sheets (css), maar ook dat zal niet altijd werken. Als je overigens niet in de hoogte laat stretchen, zal een gedeelte van de inhoud mogelijk onzichtbaar worden. Je kunt het ook eens proberen met <div> tags, en daaraan een style koppelen, waar je de grootte exact vastlegt. html: <div id="test"> css: #test { position:relative; top:100px; left:100px; width:200px; height:200px; }
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...