Ga naar inhoud

sitecheck


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met een site: www.timloto.org onder linux. Nou ben ik op zoek naar nieuwe ideeen om m'n site aantrekkelijker te maken en missschien wat meer mogelijkheden meegeven. Ik wil graag dat het een open-source blijft zodat alles vrij te bekijken en eventueel te copieren blijft voor eigen gebruik. Heeft iemand ideeen hoe ik m'n site kan verbeteren? groeten, w.tulp
Link naar reactie
ziet er overzichtelijk uit, vind de linker kolom een beetje saai...misschien zou je daar mooie "technische" knoppen ofzo kunnen gebruiken. Ik zelf vind het altijd vervelend als je een lange pagina gelezen hebt om weer terug naar boven te moeten scrollen om een nieuwe link aan te kunnen klikken. Dit kan je oplossen door met frames te werken: het menu frame blijft dan gewoon staan..... kijk ook eens naar de belangrijkheid van de onderwerpen in je menuutje, bv. e-mail als laatste en de agenda lijkt me belangrijker..... succes ermee
Link naar reactie
bedankt voor je reactie, Ik wil de pagina voor een zo breed mogelijk publiek zichtbaar maken, dus mijn idee was om wel zo veel mogelijk informatie te geven maar welke voor iedereen zichtbaar moet zijn. Ik heb wel eens begrepen dat sommige browsers frames niet goed zichtbaar maken vandaar dat ik ze er zo veel mogelijk heb uitgelaten, daarnaast wilde ik de site niet te groot maken om te voorkomen dat de downloadtijd te groot zou worden; vandaar zo weinig grafische informatie. Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor je moeite. Groeten, W.Tulp :D
Link naar reactie
Site ziet er op zichzelf wel goed uit, maar doordat je ervoor gekozen hebt weinig tot geen grafische elementen toe te voegen, heeft ie ook een érg sober uiterlijk. Een paar plaatjes of illustraties kunnen wonderen doen, en behoeven (mits goed gecomprimeerd) ook niet heel veel laadtijd. Dat naar boven scrollen waar Katrien het over heeft vind ik ook wel irritant. Je kunt natuurlijk aan het eind van elke pagina een linkje "naar begin van de pagina" zetten. Succes, René.
Link naar reactie
een paar dingetjes waarvan ik denk dat het beter zou kunnen: - de letters vind ik persoonlijk aan de grote kant, misschien dat je die wat kleiner kan maken - Je hele pagina gaat naar beneden op het moment dat ik scroll, ik zou het bovenste in een frame zetten en het menu wat duidelijke scheiden van het middelste van de pagina - Zoals gezegd, probeer wat meer met het linkergedeelte te doen, errug saai namelijk. - mijn laatste puntje is dat ikj denk dat je er nog wel wat meer kleur in kan gebruiken, je hebt nu veel wit en zwart, Spaans
Link naar reactie
Ik heb ook je site gezien en deze zier er goed en degelijk uit. Misschien wat al gezegd is aan de saaie kant, maar verder valt het scrollen toch redelijk mee. Alleen bij 'doelstellingen' heb ik er moeite mee. Is het niet beter om eerst de hoofdpunten op te noemen, dus onder elkaar 1. Aanleiding voor de activiteiten 2. Oplossingsrichting enz.. en deze in linkvorm zetten zodat men als men er op klikt automatisch daarnaartoe verwezen wordt. Een beetje het principe van [url]http://www.pagina.nl[/url] bedoel ik. Zo kan je ook bij elk van die punten weer een 'link' maken naar het begin van die pagina. Dan is al heel veel scroll-leed voorbij. Helemaal onderaan heb je dat al gedaan zie ik en dat vind ik ook beter.
Link naar reactie
sommige browsers geven frames niet goed weer? Hoe kun je een frame niet goed weergeven? Oja, je bent er misschien nog niet aan toe maar let ook even op de spelling. Ziet er uiteraard heel goed uit maar is nog geen tien. Of is het modern om tussen woorden langer dan tien leestekens een - te zetten? Enne..... [b:734d2bbfbd]Scoda[/b:734d2bbfbd] is natuurlijk [b:734d2bbfbd]skoda[/b:734d2bbfbd] meneer de autotechnikus. Schaam je ;)
Link naar reactie
Ik heb niet zoveel moeite met de lay-out omdat het onderwerp zich leent voor een meer sober uiterlijk. Hoewel dat menu idd wel erg sober is. Verder zou ik de tekst niet over de hele breedte weergeven omdat dat niet zo prettig leest. Als lezer krijg je een enorme lap op je scherm en daardoor haken mensen sneller af. Ook zou je de tussenkopjes vet kunnen maken. Je kunt wat scheutiger zijn met links. Je beveelt Linux aan maar je geeft niet aan waar meer informatie te verkrijgen is. Je noemt distro's maar niet hun websites. Je presenteert de deelnemers aan het project nota bene met email-adres, maar er staat geen mailto link bij. De volgende bijeenkomst is op een school in Gouda maar er staat geen adres bij, laat staan een kaartje of routebeschrijving. Dat is dus niet gebruiksvriendelijk. Wel weer goed is de suggestie-knop en het gastenboek (die er nog komt, neem ik aan). Dat maakt een open indruk. Veel succes en doe de groeten aan Ep.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...