Ga naar inhoud

flash vraag


Aanbevolen berichten

Mijn vraag luid. Is het mogelijk om i.p.v. in flash als je ergens normaal gesproken een stukje tekst intikt die tekst uit een bepald bestandje te laten lezen (bijv. een .TXT document) zodat het stukje tekst heel snel en makkelijk is aan te passen, zonder daarvoor helemaal flash op te starten en de tekst aan te gaan passen. Het gaat me met name om het feit dat ik wel is wat aan me site wil aanpassen (in flash) maar niet over de gelegenheid heb om flash te gebruiken. Dus dacht ik als het nou in een .txt bestandje ofzo kan ik het bijna overal aan passen. Ik hoop dat het mogelijk is en dat iemand me hiermee kan helpen ? btw. ik werk met flash MX.
Link naar reactie
[quote:9fbac0f751] daar bestaat software voor maar die kost stukke van mensen... [/quote:9fbac0f751] ik weet niet precies wat je hier probeert te zeggen, maar dat kost beslist geen stukken mens of dier. In flash kun je tekstbestanden inladen met loadVariables() en loadVariablesNum() dus daar moet maar even op gezocht worden. Helemaal zonder meer gaat dat niet, want het textbestand moet wel url encoded worden. Voorbeeldje: &tekst1=Dit+is+de+eerste+tekst+op+de+website &tekst2=Dit+is+de+tweede+tekst+op+de+website dan krijg je dus in flash de variabelen tekst1 en tekst2. Handiger is nog om xml te gebruiken, maar daarvoor moet je even zoeken op xml en flash.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...