Ga naar inhoud

Universele lettertypes


Aanbevolen berichten

In principe kun je alle standaard Windows lettertypes gebruiken. Neem er in elk geval 1 die goed leesbaar is op een scherm. Is een kwestie van uitproberen en let op de achtergrond-/voorgrondkleur en lettergrootte / -zwaarte. Verdana is het beste leesbaar, gevolgd door Arial. Wil je iets klassiekers dan kom je met Courier New ook goed weg. Houd wel rekening met equivalente lettertypes voor de MAC. Behalve Helvetica (vgl Arial / Verdana) ken ik er zelf geen. Olaf
Link naar reactie
Misschien is de vraag reeds voldoende beantwoord en is mijn reactie overbodig, maar ik wil daar toch gaarne even het volgende aan toevoegen. Voor het definieren van lettertype gebruik ik meestal een van de font-families die zijn gedefinieerd in TopStyle (een CSS-editor die ik graag gebruik). Ik ben er namelijk altijd van uit gegaan dat dit de standaard lettertypen zijn die op de meeste computers voorkomen: font-family : "Courier New", Courier, monospace; font-family : "MS Serif", "New York", serif; font-family : "Times New Roman", Times, serif; font-family : "MS Sans Serif", Geneva, sans-serif; font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-family : Arial, Helvetica, sans-serif; Voor de mensen die niet weten hoe dit werkt: nou da's simpel, zodra eerst genoemde font niet door de browser op de computer wordt gevonden, gebruikt-ie de volgende. Font-families definieer je in stylesheets; lijkt me een beetje overbodig om daar nu verder op in te gaan. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...