Ga naar inhoud

Find and replace


Aanbevolen berichten

Hoi, Weet iemand of er een programma is die bepaalde "find and replace" opdrachten in een queue kan zetten? Ik zal het even toelichten... Ik moet een grote website (veel htm files) vertalen. Nu kan ik dit wel doen middels de "find and replace" optie in Dreamweaver, maar er gaat een heleboel "verloren" tijd inzitten... (telkens wachten tot hij door de site heen is) Nu vroeg ik me af of er niet een ander (extern) programma of extension is waarbij je bijv. een hele rits woorden ingeeft in een queue, en dat je dat programma bijv. om 17:00 uur aanzet en dat hij dan de queue pakt. Zodat je deze "verloren" tijd bijv. buiten werktijd kan laten doen. Of vraag ik nu teveel? :) Grtz, Dani
Link naar reactie
Sorry dat ik reageer, maar ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, ik zit namelijk vaak met het zelfde probleem. Je hebt een aantal pagina's gemaakt, en je komt er achter dat overal 1 zin anders moet... Tja, hoe doe je dat? Héél irritant, en kost veel tijd, dus mensen, er zijn al 2 mensen die dit proggie willen!!! Misschien leuk om de kant van Programmeren op dit forum in hun programmeer lusten te bevredigen :lol: K.
Link naar reactie
je zou een script kunnen maken die met regexps in een grote lus alles vervangt. Dan moet je eenmaal dat script maken en eenmaal het script draaien, wat waarschijnlijk wel even duurt. En dan kijken of het gelukt is, alles weer uit de backup halen, want het lukt nooit in één keer goed ;), en dan klaar..
Link naar reactie
[quote:ea67ffd76e="Dani Tunio"]Hoi, Weet iemand of er een programma is die bepaalde "find and replace" opdrachten in een queue kan zetten? [/quote:ea67ffd76e] Probeer xreplace eens. Heel betrouwbaar, je kunt alles loggen, eenvoudig in gebruik. Nu komt de maar: hij is niet gratis. Wel shareware... zie: http://xreplace.vestris.com/download.html Barry
Link naar reactie
Ook bedankt :) Ik heb de shareware version even gedownload van XReplace-32 en het ziet er goed uit... alleen de optie schedule en macro is uitgeschakeld. :cry: Maar ik denk dat dit programma kan doen wat ik bedoel... ;) [quote:7e064c558e] DW, CoffeeCup en HotDog doen dit in een handomdraai. Langer dan een uur zijn ze toch echt niet bezig om een complete site, met subdirs en al, door te werken (100 pg, 100 woorden). [/quote:7e064c558e] Op zich kan DW zich er zo doorheen worstelen... ware het niet dat ik een homepage moet vertalen van Nederlands in het Duits en de site heeft ca. 1200 Htm files, met elk zo'n 1000 woorden... ;) Dus daar is ie nog wel even mee bezig...
Link naar reactie
Yo, Ik heb nog een ander programma gevonden nadat ik toch even naar die batch ben gaan kijken en ik heb een Duits programma gevonden... [url] http://www.inforapid.de/html/english.htm [/url] Hier moet je gewoon een txt aanmaken en dan hierin de woorden zetten tussen de commands en gewoon saven als txt. Dan open je het programma, en blazen maar.. ;)... Je hoeft maar 1x aan te geven dat hij mag overschrijven en hij raast er dan over. :D
Link naar reactie
Dat kan in Dreamweaver ook... maar het gaat hier niet om 1 bestand... dat is het hem juist... Je moet in die programma's continu er bij blijven want wanneer hij klaar is moet je de volgende opdracht ingeven en op uitvoeren drukken... en tussen het "vertalen" door zit je dus een beetje niks te doen... en met die batch programma's kun je gewoon een hele rits woorden ingeven en dan doet hij dit achter elkaar... (bijv. s'nachts) Dus voor 1 woord vervangen in verschillende mappen op een homepage is DW wel toereikend, maar om meerdere woorden (bijv. dus bij een vertaling) is zo'n batch programma beter. :) (heb dat Duitse progje net al aan het werk gezet en hij raast er echt over... AMD XP 2000+ )... :D
Link naar reactie
2x 80Gb Maxtor 7200RPM... ;)... . zit dus wel goed neem ik aan.. :) Trouwens nog een tip voor mensen die dit progje gaan gebruiken... pas wel goed op dat je geen tekens vergeet... Ik had zelf net in de batch wel de search en replace niet goed afgesloten.. (moet zijn </search> en </replace>) ik had dus /search>.... met als gevolg dat hij in alle htm files de tekst in het begin voor de <html> zette... met als het gevolg dus dat de bestanden niet meer openen in IE... heb gewoon even de text<html> weer vervangen door <htm> maar is wel vervelend.. ;)
Link naar reactie
Sorry, was vergeten dat jij perfect was... onderwerp kan wel gesloten worden, want het begint een beetje af te glijden. :-? Ik hoop in ieder geval dat iemand er iets aan heeft gehad.. ;)... en als je nog andere vragen hebt moet je Bill maar vragen want die weet blijkbaar alles beter... :x Ik dacht dat hij nu misschien wel een beetje volwassenen was geworden, maar hij loopt nog overal op en aanmerkingen op te maken en heeft niks anders te doen dan een beetje betweterig te doen. Snap dan ook niet dat men hem moderator heeft gemaakt... :-? Gegroet, Dani
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...