Ga naar inhoud

Flash Button met extra uitleg.


Aanbevolen berichten

Yow, nu ben ik voor een vriend een site volledig in Flash aan het in elkaar steken. Geen probleem, ik weet min of meer hoe ik dat moet aanpakken en ik staan al ver gevorderd. Alleen deed het volgende probleempje zig voor. Ik heb een aparte scene gemaakt waar alle gegevens van mijn vriend zijn ondernemng in staan. Je weet wel adres en zo. Nu staat er ook een link in om te mailen, geen probleem!! Maar nu zou ik het zo willen maken dat wanneer je over de link gaat er een tekst te voor schijn komt die uitlegt dat wanneer men op de link klikt men een e-mail verstuurt. Ik weet wel dat je dat kan doen gewoon bij edit button, maar nu komt de moeillijk heid. Die tekst zou mee moeten bewegen met de cursor tot men weg gaat van de e-mail button. Natuurlijk niet gemakkenlijk denk ik, of anders heb ik iets over het hoofd gezien. Ik heb al zitten experimenteren in de action scripts, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een oplossing?? Bedankt
Link naar reactie
Maak een movie die de cursor over heel de pagina volgt met het eerste frame als leeg frame en natuurlijk een stopframe. Wanneer je over de link gaat moet je gewoon via het "with" commando het lege frame laten overgaan naar het tweede frame van de movie met een stopframe en de bijbehorende tekst. Nu het laten volgen van de cursor is een simpel script. Het bestaat uit: "startdrag()" Ik hoop dat dit duidelijk is. Daag Tom
Link naar reactie
Maak 2 symbolen: 1 knop. 1 vlak met de tekst die zal verschijnen. Noem ze respectievelijk Button en Text. De Text bestaat uit 1 leeg eersteframe met een stopactie, en een tweede frame met de weer te geven tekst + stopframe. Sleep de button naar de mainstage, alsook de Text. Geef de Text als instace-name "Text" en ken de volgende actie toe aan de button: [code:1:5a3b3f8f28] on (rollOver) { startDrag ("Text", true); with (Text) { gotoAndPlay (2); } } on (rollOut) { stopDrag (); with (Text) { gotoAndPlay (1); } } [/code:1:5a3b3f8f28] Indien het nog niet duidelijk is kan ik de .fla wel ergens kwijt op het net. Veel plezier en laat iets weten als het resultaat er is.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie hulp, nu snap ik wat ik over het hoofd was vergeten te zien. Ik had al iets gelijksaardigs van wat jullie vertelde, alleen had ik niet door dat ik het Object op de Stage een naam moest geven. Het is maar een deel van de web-site, maar wanneer hij af is dan laat ik zeker iets weten. Bedankt allemaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...