Ga naar inhoud

Weergave van frames


Aanbevolen berichten

Ik hoorde laatst dat de weergave van frames bij elke browser anders is. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik heb een mijn pagina verdeeld in zes frames waarvan 4 zich automatisch aanpassen. De overige hebben een breedte en hoogte in pixels meegekregen. Wijken deze dan toch af? Ik heb zelf Internet Explorer 6, want die wordt bij Windows XP meegeleverd en ik zie mijn frames goed. Als iemand een andere browser heeft, kan hij/zij dan even de weergave van mijn frames bekijken (de lay-out van mijn site). Hij is nog in de maak. Ik probeer hier geen reclame te maken ofzo. Het adres is [url]http://www.smilehits.com/[/url].
Link naar reactie
Ik zelf ben alleen bekend met Netscape 4 t/m 6.2 en Internet Explorer 3 t/m 6. In IE is het mogelijk om framesizes absoluut te maken. Netscape kan die HTML code ook lezen, maar rekent dit altijd om in verhoudingen voordat de site wordt getoond. Door afronding van deze bereking kan dit als resultaat hebben dat een frame 1 of 2 pixels groter of kleiner is bij een andere schermresolutie. In de site die u als voorbeeld heeft opgegeven maakt dat dus helemaal niets uit. Het is alleen een probleem als iemand bijvoorbeeld background images van verschillende frames wil laten overlopen. In Netscape zie je dan dat die niet altijd goed aansluiten (lees: niet aansluiten zoals u het wilt). Ik heb zelf op mijn computer naast Explorer 6 ook Netscape 4.75 en Netscape 6.2 geinstalleerd, om mijn zelf gemaakte websites te testen. Dat zou ik eigenlijk elke website-maker aanraden (indien u het natuurlijk belangrijk vindt dat uw site daarop ook goed werkt). Van Netscape is het namelijk wel mogelijk om verschillende browser versies naast elkaar geinstalleerd te hebben. Met Internet Explorer kan dat natuurlijk weer niet :evil: *$%#$@$!!! Gelukkig heb ik naast mijn P3 met IE6 ook nog een oude Pentium met IE5 en een 486 met versie 4 staan, dus daarmee heb ik dan hopelijk wel de meest gebruikte browsers. Helaas zorgt de Macintosh versie van IE altijd weer voor compleet nieuwe verrassingen (en helaas heb ik geen Mac om het thuis te testen :-? ). Ik gebruik zelf altijd Internet Explorer om te surfen omdat die gewoon een stukje sneller is, maar als het gaat om het correct interpreteren van HTML tags, dan is Netscape toch een stuk sterker, vind ik. Maar ik zal u niet langer in spanning laten zitten, hier komen mijn test resultaten van NS4.75 en NS6.2 In Netscape 4.75 werkt de site in het geheel niet, omdat u een tikfout heeft gemaakt in de zesde regel: <LINK REL="stylesheet" HREF="css[b:86cb9696ba]\[/b:86cb9696ba]layout.css" TYPE="text/css"> moet natuurlijk zijn <LINK REL="stylesheet" HREF="css[b:86cb9696ba]/[/b:86cb9696ba]layout.css" TYPE="text/css"> In Netscape 6.2 zijn de frames helemaal hetzelfde als in IE6 dus dat geeft geen probleem. Maar, waar is de scrollbalk van het middelste frame? De content past er niet helemaal in waardoor de laatste regels wegvallen (oplossen met <frame scrolling="auto"> ). De scrollbalk is mbv van stylesheets een kleurtje te geven, maar dat werkt pas vanaf IE5.5 en NS6.0. Dat was het. PS - Iets in uw site wat ik overigens zelf nooit echt prettig vind is dat de website het formaat van mijn browser-window aanpast. Zeker niet als de content makkelijk in een klein schermpje past. Maar goed, dit is natuurlijk geheel persoonlijk.
Link naar reactie
[quote:a133983fc0="dklaassen"]Heel erg bedankt voor de tips en voor het testen. Als ik wat terug kan doen, dan moet u het maar zeggen.[/quote:a133983fc0] ja, je kan wel wat terugdoen ;) :P Ik wil graag weten hoe je de tekstvakjes een kleurtje heb gegeven (zoals je bij 'contact' hebt gedaan). Dat is toch met CSS? en weet je misschien ook hoe je dat randje om het vakje weghaalt? of weet iemand anders dat??
Link naar reactie
[quote:c86b41f138="Remco318"]Ik wil graag weten hoe je de tekstvakjes een kleurtje heb gegeven (zoals je bij 'contact' hebt gedaan). Dat is toch met CSS? en weet je misschien ook hoe je dat randje om het vakje weghaalt? of weet iemand anders dat??[/quote:c86b41f138] use the powers of CSS.... http://www.w3.org/Style/CSS/learning de truuk is ongeveer dit: input type="text" style="hier css dingetjes" t.
Link naar reactie
[quote:725bd3e901="teacher"][quote:725bd3e901="Remco318"]Ik wil graag weten hoe je de tekstvakjes een kleurtje heb gegeven (zoals je bij 'contact' hebt gedaan). Dat is toch met CSS? en weet je misschien ook hoe je dat randje om het vakje weghaalt? of weet iemand anders dat??[/quote:725bd3e901] use the powers of CSS.... http://www.w3.org/Style/CSS/learning de truuk is ongeveer dit: input type="text" style="hier css dingetjes" t.[/quote:725bd3e901] Ja, ik heb em al :) Ik heb ff gekeken naar de bron van zijn bestandje, daar de CSS uitgeplukt, die 'vertaald' en ik heb nu wat ik wou :)
Link naar reactie
Ik vind dat wel een beetje minimaal hoor, dat verwijzen naar een website. Wel een goede methode om er wat meer te weten over te komen en om het te gaan leren, maar niet zo 1-2-3 het antwoord op de vraag. Hier wat uitgebreider. Zet dit volgende stukje in je <HEAD> <style> input { background-color : #ff0000; // maakt achterkleur rood border-style : none; // haalt randje om tekstvak weg } </style> Hiermee heb ik de eigenschappen van de input-tag aangepast. Let op: deze specifieke aanpassingen werken vanaf IE5.5 en NS6, en border-style werkt geloof ik helemaal niet in NS, maar dat weet ik niet zeker. Een goede methode om CSS te leren is om een boek erover te lezen. Het dure O'Reilly boek 'Cascading StyleSheets' is werkelijk perfect, omdat deze ook vertelt over de reden van CSS en het eigenlijke gebruik ervan, maar het is wel een dikke pil. Ik ben met CSS begonnen doordat ik het programmaatje TopStyle Lite had gedownload, daarmee kan je heel relaxed StyleSheets in elkaar zetten. Doordat het een point&click systeem is, zie je alle eigenschappen opgesomd. Het bevat een goede help-file. Binnen een half uur heb je de standaard technieken dan wel onder de knie. TopStyle is van Bradsoft (www.bradsoft.com), alleen weet ik niet of de Lite versie nog bestaat. Vroeger zat dat bij de trial-installatie van HomeSite 4, maar dat is overgenomen door Macromedia... [mmm zo te zien langer dan 9 minuten nodig gehad om dit bericht in te tikken :D :) :lol: :o :roll: :wink: ) ]
Link naar reactie
Ik heb dit een mijn CSS bestand staan: INPUT { color: #000000; font-family: Verdana, Lucida, Sans-Serif; font-size: 10 pt; text-decoration: none; border: 1px solid #000000; padding: 2; background-color: #FFCC33; } TEXTAREA { color: #000000; font-family: Verdana, Lucida, Sans-Serif; font-size: 10 pt; text-decoration: none; border: 1px solid #000000; padding: 2; background-color: #FFCC33; }
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...