Ga naar inhoud

Weblayout


Aanbevolen berichten

INDELING IN FRAMES: Hoe deel ik mijn bladzijden in (instellingen Dreamweaver) op een voor ieder beeldscher goede grootte, dus voor zowel 15 inch als voor 18 inch goed ingedeelde pagina's op het scherm. FRAMES: Hoe kan ik mijn knoppen balk er rechts aan de zijkant naar goede formaten handig in plaatsen? Dat de verhoudingen kloppen en handig aan te passen zijn.. als ik table gebruik... [color=darkblue:4a01aa7a3a][/color:4a01aa7a3a]
Link naar reactie
Tamelijk vaag allemaal, maar ik zal het proberen. Ten eerste is er geen verschil tussen een 15" en een 18" scherm indien zij allebei op dezelfde schermresolutie werken, maar dat is natuurlijk niet wat u bedoelt :wink: Ik ga er maar vanuit dat u bedoelt te vragen hoe u een frameset moet instellen, op zo'n manier dat deze op verschillende schermresoluties er hetzelfde uit ziet. Wel, in dat geval zou ik verhoudingen gebruiken, zoiets als <frameset cols='10%,90%'>, maar ik zelf vind dat meestal niet het gewenste resultaat geven. Ik vind het mooier om slechts 1 frame schaalbaar te maken, en de rest vast te zetten. Ik bedoel dus <frameset cols='100,*'>. Het eerste frame is dan altijd even groot (in dit geval 100 pixels breed) en het tweede frame vult de rest van het scherm op. Het formaat daarvan is dan dus afhankelijk van de schermresolutie (of het browser-window natuurlijk :lol: ). Uw tweede vraag begrijp ik in het geheel niet, misschien is het handig als u een voorbeeldje er bij geeft? Het is misschien handig om te weten dat het formaat van knoppen beter maar niet dynamisch kan zijn (of afhankelijk van de schermresolutie) als dit plaatjes (gifs of jpgs) zijn, daar deze dan vervormd worden. Ik heb m'n best gedaan :o , ik hoop dat u hier wat aan heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...