Ga naar inhoud

director movie op je website???


Aanbevolen berichten

ik weet nu dat je ze moet publishen om op je site te zetten, dus dat heb ik gedaan, maar als ik hem wil previewen of in dreamweaver gezet dan zegt ie:'this animation requires an extra(animated gif...)that does either not exist or failed to initialize properly. please make sure the appropriate extra's are in the extra's folder.' wat nu???
Link naar reactie
[quote:4794045c84="Jurriaan R"]Director is trouwens zeker niet het programma bij uitstek om menu's voor je site te maken. Al was het maar omdat je er weer een speciale plugin voor nodig hebt.[/quote:4794045c84]Voor Flash heb je ook een speciale plugin nodig, maakt dat Flash tot een ongeschikt programma voor menu's (en kom nu niet aan met de opmerking dat ie standaard geïnstalleerd wordt, want dat is niet altijd zo en de nieuwste versies moet je apart downloaden)?
Link naar reactie
de flashplugin is standaard geinstaleerd ;) Dat is nu eenmaal zo voor een groot gedeelte van de gebruikers, aangezien je zowel bij IE, als bij netscape als bij opera standaard de flash plug-in krijgt. Zo niet, dan wordt de player binnen de activex control automatisch gedownload, waardoor alle IE gebruikers (zijn er best wel wat toch?) het bijna onopgemerkt toch krijgen. De flash plug-in is ook zo klein, dat die nauwelijks tijd kost om binnen te laten. Anders is het met de shockwave plug-in, die veel groter is, niet standaard wordt meegeleverd en niet vaak gebruikt wordt op het internet, waardoor de kans groot is dat bezoekers hem nog niet hebben. Verder zijn de gecreerde shockwave bestanden aanmerkelijk groter en zwaarder dan flash-bestanden. Dat is precies waarom flash is ontwikkeld, om een director-like programma te maken, maar dan voor gebruik op internet. Overigens zou ik je zeker afraden om op dit moment een menu in flash mx te maken, aangezien die plug-in bij nog te weinig mensen aanwezig is. De flash 4 en 5 plug-in zijn echter al aanwezig op meer dan 90% van de computers.
Link naar reactie
'Velen' ? 'Velen' hebben geen flauw vermoeden wat active X is en 'velen' zouden niet weten waar ze dat uit moesten zetten. En dan krijg je alsnog de vraag of je de nieuwe versie wil downloaden van de flashplayer. Director is zeker cool (wist niet dat je ervaring mee had) alleen je moet het wel gebruiken waarvoor het bedoeld is. Ja, er zit ook een export naar flash in de nieuwste versies, maar dan ben je dus gebonden aan flash-content en actionscript, niet aan lingo en sprites.
Link naar reactie
Haha, ikzelf heb _absoluut_ _geen_ ervaring met Director. Maar ken wel mensen die er wel veel mee hebben gewerkt [vooral (online) games kunnen erg leuk zijn!], bovendien ben ik niet blind en zie wat ermee gemaakt kan worden. Dat je met exporteren dan met je Lingo zit is idd waar, I stand corrected.
Link naar reactie
Director is idd een cool programma. Alleen ik vind het eigenlijk alleen geschikt voor cd-rom produkties. Als je iets wil exporteren voor het internet moet je er een shockwave bestand van maken en das zeker niet ideaal. En zeg nou zelf Bill: het is logischer om een menu in Flash te maken, dan met Director als je het op een website gaat gebruiken. Dat is gewoon zo, kan ik ook niks aan doen... ::greetz:: Obi
Link naar reactie
[quote:c8ec076844="Obitorium"]En zeg nou zelf Bill: het is logischer om een menu in Flash te maken, dan met Director als je het op een website gaat gebruiken. Dat is gewoon zo, kan ik ook niks aan doen...[/quote:c8ec076844]Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat als je die stelling van Jurriaan letterlijk neemt, hij zegt dat Flash ook niet geschikt is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...