Ga naar inhoud

tekst apart plaatsen ter bescherming.


Aanbevolen berichten

Hai, even een vraagje n.a.v. een gemene streek. Eerst de achtergrond: een kennis had een website waarop hij zijn diensten aanbied (rondvaart op het ijsselmeer met zijn schip). Hij ontdekte twee maanden geleden dat iemand een eigen website gemakt had met daarop de mogelijkheid om ' bij alle aanbieders te kunnen boeken', en daar stond mij kennis zijn schip gewoon bij. Erger was wel, dat deze portal-pipo simpelweg alle tekst van de site van mijn kennis heeft gekopieerd, incl. foto's en op zijn eigen site had gezet. Een telefoontje zorgde er wel voor dat de inhoud van de site werd gehaald, echter de metatags bleven bestaan, daar is nu enorm gestennis om (kun je de naam van een schip deponeren als het tevens de naam van een vogel soort is...). Wat ik nu wil weten is: (en volgens mij kan dit makkelijk) Hoe zet je tekst in een apart bestand (bv. een txt bestand), en roep je dit in HTML aan (incl. CSS style erover etc). En belangrijker: is dit TXT bestand dan te beveiligen oid? :-? Het gaat overigens om de site www.kiekendief.com , maar je hoeft niet te kijken, voorlopig is hij nog gewoon in Frontpage opgemaakt... Alvast namens de kiekendief bedankt, Thor2002
Link naar reactie
Wacht eens even, ik zit er nog eens over na te denken...hoe zit het eigenlijk met flash? Als ik nou de hele tekst met foto in een flash film plaats, zou het theoretisch beschermd moeten zijn... Enige nadeel is dan weer dat iedereen die op die site wil kijken flash moet hebben geïnstalleerd :lol: Ach ja..... Cést inderdaad la vie... Thor2002
Link naar reactie
En als het op je scherm te zien is, dan is het toch ook een koud kunstje om het gewoon in notepad over te typen? Is misschien alleen maar een delay voor de "jatter", maar wanneer deze persoon de tekst wil jatten, doet hij dit toch wel. Heb er zelf ook nare ervaringen mee... Heb een homepage gemaakt, en was even in de zoekmachines op het internet aan het zoeken in hoe verre de homepage naar voren kwam... en ik zag opeens een link staan naar een portofolio... met mijn homepage erin.. :-? Eenmaal op die homepage aangekomen zag ik dus de volgende tekst: Deze bedrijven gingen u reeds voor!!!... met dus mijn site er tussen. :evil: Er is door het bedrijf waar ik deze homepage voor heb gemaakt een advocaat opgezet en na een aantal weken was onze homepage uit zijn portofolio gehaald... maar op onze plaats stond gewoon een andere homepage die deze persoon ook niet had gemaakt. :evil: (kon ik zien aan het feit dat de naam van het designbureau van de desbetreffende homepage niet overeenkwam met de "oplichter") Er zijn dus blijkbaar een hoop parasieten aanwezig op het web.. :(
Link naar reactie
Helaas, inderdaad volgen er veel mensen de regel 'beter goed gejat dan slecht zelf bedacht', en zijn er altijd van die figuren die proberen over de rug van een ander snel een paar centen te verdienen. Wellicht iets voor de toekomst; webcontent die echt beveiligd is, zoals een soort pdf formaat dat in beginsel ook is. En daarbij een instantie zoals de consumenten bond die de legale kanten kan beschermen. Zo'n instantie zou zich daar eens over moeten buigen in plaats van alweer die nieuwste wasmachines 8) . Da's waarschijnlijk niet binnen hun 'concept' (hierbij daag ik de consumentenbond uit!!!) Thor2002
Link naar reactie
Wat ik zelf doe om mijn tekst/images/codes te 'beveiligen': 1. Zorg ervoor dat de bezoeker niet meer zijn rechtermuisknop kan gebruiken. Vervang je <body> met onderstaande code. Voor de duidelijkheid: je krijgt dus geen irritante pop-up ofzo dat rechtermuisknop disabled is! [code:1:3cd7df4d0f]<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">[/code:1:3cd7df4d0f] 2. Via je je browser kun je via het menu->view->source natuurlijk dan nog de code zetten. De truuk dan is om je pagina in een frame te zetten, ook al heb je deze niet nodig. Als iemand dan op deze manier je code wil bekijken ziet hij alleen je frameset code :D. En ja, ik weet het. Als iemand echt tekst wil kopieren of een plaatje wil jatten lukt dat toch wel. Maar voor de 'standaard' bezoeker is dit denk ik voldoende... ::greetz:: Obi
Link naar reactie
Ik ben persoonlijk geen fan van het disablen van de rechter muisknop. Je kan veel leren (en ik zeg wel leren en niet stelen) door naar de code van een ander te kijken. En daarbij, gewoon de pagina opslaan en je kan zo aan de code aan. of rechstreeks de pagina die verschijnt in het frame ingeven in de adresbalk en je hebt het ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...