Ga naar inhoud

De afbeelding op m'n homepage 'zweeft'.


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik in Frontpage 2002 de eerste aanzet tot een homepage gemaakt. Op de beginpagina staat op mijn monitor een foto precies daar waar ik 'm wil hebben, maar op de monitor van een vriend, ook 17 inch en met zelfde browser, staat die foto heel ergens anders. Hoe komt dit en welk gereedschap moet je gebruiken om iets zo te plaatsen dat die plaats op een andere monitor niet verschoven is? Hartelijk dank vast. Henkl.
Link naar reactie
Kan ook nog te maken hebben met de gebruikte schermresolutie en browseropties. Er zijn veel variabelen die de weergave bepalen. Voor exacte positionering gebruik ik altijd stylesheets. Je kunt dan tot op de pixel nauwkeurig aangeven waar je iets op de pagina wil hebben. Tabellen gebruiken is ook een optie. Dus ik zou zeggen: stort je op een tutorial CSS/HTML. Succes.
Link naar reactie
[quote:4a13780d6c="teacher"]ik gok dat het plaatje juist absoluut geplaatst is en de monitor van die vriend op een andere resolutie staat.... zet alles eens in een tabel. t.[/quote:4a13780d6c] De twee bovenstaande zaken heb ik al gecheckt: de resolutie van beide monitoren was hetzelfde en zowel de tekst als de foto heb ik tijdens de opmaak in een tabel geplaatst. Kan er nog een andere reden zijn? Eerder heb ik 'handmatig' gewerkt met HTML maar deze homepage heb ik met Frontpage 2002 gemaakt.
Link naar reactie
[quote:e38056af9e="Boei"]Je hebt de site al online staan (omdat je vriend hem op zijn comp. al bekeken heeft)? Geef dan ff de URL, zodat 'wij' ook ff kunnen kijken...[/quote:e38056af9e] De Url is: [url]members.ams.chello.nl/hjloende[/url] Als het goed is moet het middelste fototootje precies tussen de twee hoofden van die kinderen staan.
Link naar reactie
[quote:5ee5e60114="Boei"]Bij mij komt het er zo uit te zien met een 15'' monitor (800x600): [img:5ee5e60114]http://www.ipc-nijkerk.nl/rest/website2.jpg[/img:5ee5e60114] Ik weet niet of dit de bedoeling is?[/quote:5ee5e60114] Ja, dit is wel de bedoeling, het ziet er tenminste precies hetzelfde uit als op mijn monitor (17 inch, 1024x768ppi). Ik zal nog eens wat meer mensen vragen om te kijken. Als toch duidelijk sprake is van een 'fout' hoor ik dat graag. Bedankt voor de reactie in ieder geval. Henkl.
Link naar reactie
[quote:748429a1d7="Dani Tunio"]Bij mij staat ie zo: [img:748429a1d7]http://www.magnifico.nl/ct.jpg[/img:748429a1d7] Dit op een 19" monitor, op 1024 x 768 op 32 bit.[/quote:748429a1d7] Dank voor de afbeelding. Inmiddels heb ik het vermoeden (en ook niet meer dan dat) dat grootte van beeldscherm en resolutie ervan invloed hebben op hoe de homepage eruit ziet. Goed is dan 15 inch/800x600ppi, 17inch/1024x768ppi, 19inch/1280x1024ppi. Als dit al zo is blijft de vraag of verschillen in afbeelding in relatie tot de resolutie van het beeldscherm reeds bij het maken van een homepage te voorkomen zijn. En hoe dan?
Link naar reactie
[quote:8380d01815="loenams"]Als het goed is moet het middelste fototootje precies tussen de twee hoofden van die kinderen staan.[/quote:8380d01815] Lijkt me niet zo vreemd wat hier gebeurt. Het plaatje wordt gewoon gecentreerd in de browservenster! :roll: En de broncode van de pagina bevestigd dit. Het lijkt me dat dit ook gecentreerd moet zijn. Ik zou de achtergrond zwart o.i.d. maken en dat wat nu de achtergrond is, als gewoon plaatje op de pagina gecentreerd plaatsen met daarbovenop weer dat plaatje wat nu gecentreerd is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...