Ga naar inhoud

sitecheck


Aanbevolen berichten

Maakt het de site nu wel of niet langzamer??? :D Mij lijkt van wel, maar ik zal er eens mee experimenteren. Iemand nog tips wat ik eventueel 'bewegend' zou kunnen maken of toe kan voegen? Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens Swiers, dat het lettertype een slechte keus is. Het was een tip van een collega: Het moest niet te saai en niet te speels zijn en dat is Comic Sans. Maar ik zal kijken voor een betere... Is de site verder wel te doen voor een 56k modem?
Link naar reactie
persoonlijk deel ik di emening over het lettertype. Het is algemeen bekend dat VERDANA het beste leest. Er zijn altijd alternatieven maar die zijn soms toch slecht leesbaar. En zeker bij jouw site moet het goed leesbaar houden. Dus ga maar niet te veel knoeien met kleuren en lettertypes. Voor de rest ziet ie er goed uit.
Link naar reactie
Dit zijn zulke bloed onder de nagel trek-opmerkingen [quote:cf31ce3526] maar ik vind het een beetje zonde dat het allemaal in flash gemaakt is. Ik ben eigenlijk niets tegenkomen wat niet met Html zou kunnen. [/quote:cf31ce3526] [b:cf31ce3526]NOU EN!!!!!!!!![/b:cf31ce3526] Ik ben ook niets tegengekomen wat je niet met flash zou kunnen maken. Stomme vooringenomenheid over flash.. bah. Deze site is juist goed opgebouwd met behulp van flash, doordat je wel gewoon de backknop kunt gebruiken en er geen rare intro's / laadtijden zijn. Prima!
Link naar reactie
ik voelde dit al aankomen :) flash heeft (zeker van uit de begintijd) een naar bijsmaakje vanwege de laadtijd en de hippe/drukke/schreeuwerige sites. Nu zie je dat bijna niet meer overigens. Maar even een voordeel: flash is een plug-in, en ziet er daardoor overal hetzelfde uit, of het nu in opera, IE5.5MAC of mozilla is.... t.
Link naar reactie
Ik wil zeker geen welles/nietes discussie beginnen maar toch even dit. [quote:293dd47628="teacher"] Maar even een voordeel: flash is een plug-in, en ziet er daardoor overal hetzelfde uit, of het nu in opera, IE5.5MAC of mozilla is.... [/quote:293dd47628] Je moet wel de plug-in geïnstalleerd hebben. Volgens een lector van mij, kan je er best van uit gaan dat niet iedereen die plugin heeft en dat er ook mensen zijn die hem gewoonweg niet willen installeren. Dus het is idd een voordeel maar toch ook wel een beetje beperkt. Dit was gewoon mijn mening.
Link naar reactie
[quote:54538a7316="Jurriaan R"]Ik ben ook niets tegengekomen wat je niet met flash zou kunnen maken. Stomme vooringenomenheid over flash.. bah.[/quote:54538a7316]Tja, feit is wel dat je met flash een deel van je toekomstige bezoekers meteen "buitenspel" zet. Slechtzienden kunnen de teksten niet lezen omdat het font niet groter kan, blinden al helemaal niet omdat flash wat lastig naar braille om te zetten is. Etc etc etc. Ik vind echt dat je geen flash moet gebruiken als het compleet niks toevoegd aan een site, of als het zeker net zo makkelijk in HTML te maken is...
Link naar reactie
[quote:b47fd41f11="Bill Gates"] Ik vind echt dat je geen flash moet gebruiken als het compleet niks toevoegd aan een site, of als het zeker net zo makkelijk in HTML te maken is...[/quote:b47fd41f11] Mag ik vragen waarom dan niet? Ik bedoel, ik heb nu al een aantal sites met HTML gemaakt (in Kladblok.... :wink: ) en vond het wel een uitdaging om een flash-site te maken. Waarom moet je dan geen flash-site maken als het ook in HTML kan? Al ziet het er niet uit als een flash-site, al zou je hetzelfde resultaat kunnen bereiken met HTML, so what??? Ik zie niet in waarom ik geen flash mag gebruiken zonder dat het iets toevoegd aan een site. Het is gewoon een persoonlijke keuze en nogmaals, het was een uitdaging. Maar Bill, ik ben dan wel benieuwd naar jouw goed onderbouwde redenen om in dit geval geen flash te gebruiken... Maar het gaat nu trouwens een beetje op een welles-nietes topic lijken, ik wil eigenlijk graag op- en aanmerkingen (pos./neg.) horen over mijn site en niet of het in dit geval zinnig geweest is of het met flash is gemaakt. Dat is nu eenmaal gebeurd en ga ik ook echt niet veranderen! Dus commentaar graag!
Link naar reactie
De flash4 plug-in is geinstaleerd bij 99% van de bezoekers én is geport naar een enorm aantal platforms. Vanaf flash6 is het ook heel goed mogelijk om blinden/slechtzienden te ondersteunen. Het integreren van gesproken tekst is in flash makkelijker en beter toe te passen dan in html en kan al vanaf flash 4. Flash 6 kent ook een soort van stijlen, waarmee @ runtime veranderingen aan de vormgeving kunnen worden gemaakt, zoals de tekstgrootte. Daarnaast biedt flash altijd de mogelijkheid om in te zoomen. Daarnaast heeft een visueel gehandicapte geen speciale browser voor nodig, zodat hij in principe overal waar de flash 6 plug-in geistaleerd is de website kan bekijken/luisteren, zonder een braillebrowser. Aangezien de swf standaard opensource is, zal het ook niet onmogelijk moeten zijn dat een speciale plug-in ook teksten omzet in braille. Ik zeg natuurlijk niet dat je altijd flash zou moeten gebruiken, maar het feit dat 'iets' ook kan html is geen reden om geen flash te gebruiken. Er zijn afwegingen die je kunt maken.
Link naar reactie
Hé Boei, Hele mooie site! Rustig, goed leesbaar (Ik zal het niet over Flash hebben :wink: ), maar één ding stoort me wel. Bij je links heb je op een nogal rare manier de link geplaatst. Ik krijg namelijk zo'n click geluidje bij een MouseOver, in plaats van bij de MouseDown (of Up). Niet helemaal logisch. Je moet even kijken hoe je de buttons hebt opgebouwd (waar je de acties hebt staan, in welk frame), of dat je helemaal geen button als behavior hebt... (ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik zit te lullen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...