Ga naar inhoud

Tip voor wie nieuw is in webdesign


Aanbevolen berichten

Welkom in het webdesign forum als je dit leest. Ik heb de laatste weken gemerkt dat er veel nieuwe leden op dit forum komen om tips te vragen. Allemaal heel goed hoewel er soms wel stomme vragen tussen zitten. Geeft niet: leer je van. Vaak komen er vragen als "Waar vind ik veel plaatjes?" of (recent nog maar iets explecieter) "Hoe maak ik met een plaatje een submitknop?" Nu wil het mij nog wel eens storen dat er nieuwe leden, maar ook oude leden zijn, die een beetje lui worden bij het registreren op dit forum. Men gaat niet meer zelf 'op jacht' naar nieuwe kennis maar laat het vaak aan anderen over. Dit vind ik jammer. Recentelijk ben ik zelf een beetje gestopt met het bouwen van websites en ik kijk dan ook vaak met genot naar wat anderen bouwen. Afijn, ik wilde nog even doorhameren over de jacht naar nieuwe kennis. Als voorbeeld neem ik de vraag van de submitknop. Eeen hele leuke vraag vond ik dat omdat ik er zelf ook eens naar opzoek ben geweest. Wat ik deed was kijken of andere (grote) sites hadden wat ik zocht. Al gauw kwam ik bij Altavista.com waar ze zo'n scrippie gebruiken. "Rippen!". En dat kun je met veel meer doen. "Zo'n mooi menu als vroeger op Computertotaal.nl of Ilse.nl nu. Waar haal ik die?" Die staan gewoon in de source. Ff zoeken, ff knutselen en je hebt hem zo. Probeer dat ook eens. Ik heb er veel van geleerd. "Ja D. je hebt wel een grote mond maar wie zegt er dat jij echt wat geleerd hebt?" Niemand ik zelf. Heb je kritiek? Prima! Greetz, D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...