Ga naar inhoud

[Flash]: Help met bouwen van navigatie mnu


Aanbevolen berichten

Hello, Ik wil graag in een flashmovie een navigatie menu opnemen vergelijkbaar zoals Microsoft dat heeft op hun site [url]www.microsoft.com[/url] (voor degene die microsoft niet kunnen vinden hèhèhè :wink: ) Ik bedoel dat menu rechtsboven met All products | Support | etc. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. :oops: Wat ik nu gedaan heb is het volgende: * Ik heb 3 navigatie teksten en dat zijn buttons. Deze bevatten een OnMouseRollOver actie die als je erover heen loopt springen naar een ander framenummer. * In dit frame staat een movie die 6 navigatiebuttons bevat. * In dit frame staat ook een onzichtbare button met daarop een OnMouseRollOut die weer terug springt naar frame 1 als je met je muis weer van het menu afgaat. Deze staat precies over de movie heen. Mijn probleem is hetvolgende: * Als ik geen onzichtbare button plaats krijg ik die OnMouseRollOut niet werkende, maar als die onzichtbare button er staat kan ik de buttons in mijn mc niet aanklikken. Wie kan me helpen? Wat is mijn denkfout of is er een andere betere manier? Alvast bedankt, Grimmie
Link naar reactie
ehm, tjah, ik wil eigenlijk ook wel weten hoe je dat maakt in dhtml, want de tutorials zijn demo's en ik kan erwel 1tje gaan rippen van een ander, maar das dan typish een puttenkop, daarom iemand een goede link zonder tutoial.... bedankt alvast, ps, ik zit de vraag van grimmie niet te kapen dus bekijk zijn vraag maar eerst, haha
Link naar reactie
ehm... ik wil eigenlijk ook wel weten hoe je dat maakt in dhtml, want de tutorials zijn demo's. ik kan erwel 1tje gaan rippen van een ander, maar das dan typish een puttenkop. vandaar dat ik iemand een goede link vraag zonder tutoial ---bedankt alvast--- ps... ik wil de vraag van grimmie niet kapen. bekijk daarom ook eerst zijn vraag anders stop ik dit in een topic --- moven naar onderwerplijst---
Link naar reactie
voor acid --> http://www.dhtmlcentral.com daar zal wel iets tssn staan. over hetmenutje... ik heb ook zoiets proberen maken in swish en dat ging. Alleen ik heb de functie On(Roll Out). IK had ook geen onzichtbare button nodig. In flash is het miss anders... ps: kan je niet achter je menutje een sprite steken die op het menu aansluit en daarop een on(roll over) of onmouseover op zetten...
Link naar reactie
ehm swiers, echt waar, ongelooflijke dank voor de link, maar daar was ik al op bij gekomen enne, tjah, als je de menu f hebt, krijg je nog zo'n echtre menutje( bv link 1 link2 link3 exttra) das bedoel ik met de reclame, ik vroeg er 1 zonder recame, BEDANKT ANYWAY'S, ps, het moet gratis zijn duh
Link naar reactie
:D Voor de mensen die nog interesse hebben.... ik heb het probleem opgelost op de volgende (simpele) manier. Ik heb om mijn menu heen een onzichtbare rand geplaatst en daar een button van gemaakt. I.p.v. stunten met OnRollOut in de menu's heb ik gewoon een OnRollOver op die rand geplaatst. Als je nl. van het menu afgaat met je muis kom je altijd over die rand en springt Flash naar een ander framenr. toe. :D Toch bedankt voor jullie reacties. Grtz Grimmie
Link naar reactie
Niet helemaal Swiers, ik had ook geprobeerd het erachter te zetten, maar dan werkt de rollover niet goed. Er voor zetten werkt ook niet want dan werken je buttons niet goed. Er omheen zetten, zodat er niets achter je menu valt... dan werkt het goed. (Misschien dat je dat bedoelde, maar dan had ik het verkeerd begrepen). :roll: Grtz Grimmie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...