Ga naar inhoud

Layout textbox


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben op zoek naar een css code om de layout van een textbox aan te passen. Ik ben al zover: <input type="text" style="background-color:#ffff5f"> Maar dit wil ik dus niet, alles moet in een stylesheet komen te staan, maar ik weet niet hoe hij daar moet heten. Ik zou ook graag weten hoe ik de border, foreground, text, shadow, enz.. allemaal aan kan passen. Ik weet gewoon niet welke namen het zijn. En deze informatie zou ik eigenlijk voor alle formulier elementen willen hebben maar deze bovenste is wel het belangrijkst. Hartelijk dank, Marcel P.S. een link naar een pagina die al zoiets heeft (MET stylesheet) is genoeg.
Link naar reactie
Je kan in een Stylesheet classes aanmaken. dmv een . + classnaam een voorbeeld: [code:1:7dc9ede37d] .invoer {background-color:f5ffff;color:555555;border-width:1;etc;etc} [/code:1:7dc9ede37d] in je html code doe je het dan zo: [code:1:7dc9ede37d] <input type="text" name="naam" class="invoer"> [/code:1:7dc9ede37d] PS. dit kan je voor alle form elementen gebruiken
Link naar reactie
Hallo, Bedankt jullie antwoorden werkten inderdaad allemaal, maar het was niet wat ik bedoelde. Ik heb het na lang zoeken wel uitgevonden. Het probleem was dat ik niet wist hoe het element vanuit een style sheet benaderd moest worden. Nu lukt dit wel. Dit is mijn oplossing: Dit geldt voor alle input elementen (dus ook buttons) [code:1:3c6c593963] input {font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; color: rgb(255,0,0); background-color: rgb(0,255,0); border-style: "dashed"; border-width: 20px; border-left-width: 5px;'; border-left-style: "solid"; border-color: rgb(255,255,255); } [/code:1:3c6c593963] Extra: Voor scrollbar (dus ook scroll bar van select box): [code:1:3c6c593963] body{ scrollbar-face-color: #047caf; scrollbar-shadow-color: #CCCCCC; scrollbar-highlight-color: #CCCCCC; scrollbar-3dlight-color: #047caf; scrollbar-darkshadow-color:#047caf; scrollbar-track-color: #047caf; scrollbar-arrow-color: #047caf;} [/code:1:3c6c593963] Groet, Marcel[/code]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...