Ga naar inhoud

de uitlijning van een plaatje in een frame


Aanbevolen berichten

Ik probeer een plaatje in een frame te plaatsen, waarbij het plaatje helemaal bovenin en aan de linkerkant van het frame moet komen, zodat er voor hogere resoluties alleen wat achtergrondkleur aan de rechterkant aangevuld hoeft te worden. Zie [url]http://www.xs4all.nl/~warp99[/url]. Maar op een of andere manier lijnt IE6 (ik weet niet of bv. NS dat ook doet) het plaatje automatisch een beetje naar het midden uit, dat gebeurt ook met tekst. Er wordt dus automatisch een top- en -linkermarge gecreeerd. Hoe lijn ik het plaatje toch goed uit?
Link naar reactie
heel erg bedankt teacher, het helpt. Dat marginheigth/marginwidth is dus voor IE en leftmargin/topmargin voor NS, of andersom? En waarom moet je het in je body en EN in je frameset zetten? dan weet ik het volgende keer. (beetje onlogisch trouwens dat je in moet stellen dat je GEEN marges wil...)
Link naar reactie
nog een probleem: ik heb een menu met knoppen, waarbij ik via een onMouseOver de tekst in de statusbalk wil veranderen en een ander plaatje wil laden. De code voor de statusbalk is: [code:1:aed1226849]onMouseOver="window.status='De hoofdpagina (homepage).'; return true;"[/code:1:aed1226849] en de code voor het andere plaatje is: [code:1:aed1226849]onMouseOver="document.home_knop.src='plaatjes/home_over.jpg';"[/code:1:aed1226849] Als ik echter probeer deze twee te combineren, op deze manier: [code:1:aed1226849]onMouseOver="window.status='De hoofdpagina (homepage).'; return true; document.home_knop.src='plaatjes/home_over.jpg';"[/code:1:aed1226849] dan lukt het ook niet. Hoe kan ik die twee in 1 onMouseOver zetten?
Link naar reactie
[quote:ed313ee80f="Young Crazy Fool"]Kleine opmerking, die <body leftmargin =* topmargin=*> werkt trouwens alleen maar in htm. in Xhtml werkt ie ook wel maar je pagina raakt dan niet gevalideerd.[/quote:ed313ee80f]Dat komt omdat ze eigenlijk willen dat je dit met CSS doet. Maar weet je zeker dat het echt niet kan? Je moet natuurlijk wel <body leftmargin="*" topmargin="*"> gebruiken, dus mét die quotes, anders is het per definitie geen XHTML. - Basje.
Link naar reactie
[quote:1f59094a69="BasHamar"]Plaats de "return true" aan het einde.[/quote:1f59094a69] Het werkt, heel erg bedankt maar wel vreemd, ik had het namelijk al zo gedaan maar toen werkte het niet, volgens mij had ik toen precies hetzelfde gedaan behalve dan eerst de windows.status en dan de wisseling van plaatje. Ik zal het wel fout gedaan hebben. [quote:1f59094a69="Young Crazy Fool"]Kleine opmerking, die <body leftmargin =* topmargin=*> werkt trouwens alleen maar in htm. in Xhtml werkt ie ook wel maar je pagina raakt dan niet gevalideerd. Dit effe helemaal terzake BasHamar schreef: (...)anders is het per definitie geen XHTML.[/quote:1f59094a69] Xhtml? wel is van gehoord, is neem ik aan een ander soort html?[quote:1f59094a69="BasHamar"]Dat komt omdat ze eigenlijk willen dat je dit met CSS doet.[/quote:1f59094a69] Ik ga btw nog de hele site, zoveel mogelijk van de opmaak iig, omzetten in CSS. Wordt dat eigenlijk breed genoeg ondersteund om veelvuldig te gebruiken?
Link naar reactie
XHTML is de opvolger van HTML 4.01, waarbij de voorschriften nóg strenger zijn, maar wel leiden tot een mooie code. Een quiz om je basiskennis te testen en een naslagwerk zijn [url=http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp]hier[/url] te vinden, een zogenaamde Quick Reference Guide is [url=http://www.mit.edu/~ddcc/xhtmlref/]hier[/url] te vinden. Kijk er even naar, als je de HTML 4.01 standaard kent is de omslag naar XHTML 1.0 niet moeilijk. CSS wordt zeker goed ondersteund door de op dit moment populaire browsers. Enig probleemkindje is Netscape Communicator (= 4.x), die slechts heel beperkt ondersteunt. Eventuele problemen zijn al in enige mate aan bod geweest en kan je vast terugvinden via de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/search.php]zoekfunctie[/url] van dit forum. - Basje.
Link naar reactie
Allemaal nieuwe technieken (XHTML en CSS dus, maar vooral ook XML) die het web en van alles daarbuiten nog veel beter zullen maken..... naja iig heel erg bedankt voor jullie reacties, k heb er natuurlijk veel aan gehad. De site is min of meer af (ik mag er niks meer aan veranderen) en kun je vinden op www.xs4all.nl/~warp99 of ehbo-amstelveen.cjb.net.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...