Ga naar inhoud

Excel als HTML


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een behoorlijk groot excel bestand (35 worksheets) die ik op wil nemen in een website. Ik heb hiervoor het hele bestand opgeslagen als HTML. Geen probleem dus. Het vervelende is alleen dat alle schema en tabellen veel te groot worden.(Op het beeldscherm dus) Weet iemand een eenvoudige manier om dit allemaal kleiner te maken??
Link naar reactie
Ik zou ff op de microsoft site zoeken, ik vond dit: [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnexcel9/html/xlconvhtml.asp[/url] en dit: [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q209121[/url] met een simpele search op microsoft.com. edit: bij nader inzien zijn deze pagina's niet echt relevant, maar het geeft aan wat je binnen 30 seconden kunt vinden 8).
Link naar reactie
Ik heb de code bekeken. Maar helaas is het niet zo simpel als met <'Table> tags. Het geheel is een mengeling van xml en css e.d, en daar wordt ik niet echt wijs van. Er zit een losse stylesheet bij, die ik al geprobeerd heb te veranderen. Dit had echter niet het gewenste resultaat. Bovendien gaat het in totaal om een kleine veertig werkbladen en om die allemaal handmatig aan te passen is nog een flinke klus.
Link naar reactie
Misschien is dit een tip: Ik gebruik Homesite als editor. Daar zit een "design" mode in, oftewel een wysiwyg functie. Knippen en plakken van de Exceltabellen levert vervolgens een, volgens mij, makkelijk aan te passen tabelgrootte op. Met de Extended Replace functie van Homesite kun je vervolgens van alles simpel wijzigen (zoals font-size, enzo). Ik neem aan dat ook andere HTML-editors die mogelijkheden wel hebben. Succes, Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...