Ga naar inhoud

Dowloaden van afbeeldingen.


Aanbevolen berichten

Dowloaden van afbeeldingen. Het probleem waar ik mee zit is zo: Ik wil een beeldbestand op mijn site ter beschikking stellen, bijvoorbeeld om te dienen als achtergrond op een desktop. Als ik nu bijvoorbeeld 10 foto's heb die ik elk ter beschikking stel in drie formaten: 640 x 480, 600 x 800 en 1024 x 768, de meest gebruikte schermformaten, dan heb ik 30 beeldbestanden ter beschikking, hetzij jpg, hetzij gif. Indien ik die dus link, gewoon als source, dan opent er gewoon een blank venster nadat je op de link geklikt hebt. En in dat blank venster verschijnt dan de bewuste afbeelding. Dat is niet wat ik zoek, ik zoek een manier zodat de surfer een plaatje kan kiezen, dan kiest voor het formaat dat hij wenst, en daarna klikt op Download .Het komt er op neer dat hij het op zijn naar zijn pc kan dowloaden. Weet iemand welk script je voor dit moet gebruiken aub ? Alvast bedankt Bobtje
Link naar reactie
of je kan erbij zetten dat ze (eens ze de afbeelding zien in een blank page) dat ze er met de rechtermuisknop op kunnen klikken en dan kiezen voor "als achtergrond gebruiken". is toch veel handiger dan dat ze dat moeten downloaden en dan nog instellen als achtergrond. Voor jou en mij en de rest die hier komt lijkt dat misschien gemakkelijk maar neem het aan van mij... er zijn mensen die nog niet helemaal met de pc overweg kunnen en voor wie een achtergrond instellen een onverkend terrein is. Hopelijk kan je de essentie uit deze verschrikkelijk interessante tekst uithalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...