Ga naar inhoud

font in site


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het maken van een site en daarin wil ik graag de tekst in een font dat niet bij iedere computer staat geïnstalleerd. (Dit in verband met een huisstijl van degene voor wie ik het maak) Is er een manier waarop je ervoor kan zorgen dat iedereen de site met het juiste font te zien krijgt? Kan dat zonder dat de gebruiker meteen van alles moet gaan downloaden? Of kan ik maar beter gewoon Arial ofzo gebruiken? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Je kan naar mijn mening altijd gewoon beter een standaard font gebruiken. Ik geloof wel dat wat jij wil mogelijk is, maar dan alleen onder IE, en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe. Maar onder Netscape (4, 6 & 7), Mozilla, Opera (5 & 6) - en meer van die populaire kleine marktaandeelhouders - is het voor zover ik weet (nog) niet mogelijk. - Basje.
Link naar reactie
Je moet je gewoon houden aan de algemeen beschouwde minimale res van 800. Bouw daar je site naar, en dus ook die plaatjes met de tekst. Ikzelf zou voor plaatjes kiezen omdat dat veel eenvoudiger is, en als je het slim doet, nog kleiner dan gewone tekst ook, en al helemaal kleiner dan embedded fonts [waar ik een hekel aan heb overigens].
Link naar reactie
[quote:a15743b7bd="Phrea"]en als je het slim doet, nog kleiner dan gewone tekst ook, en al helemaal kleiner dan embedded fonts [...].[/quote:a15743b7bd] Ok, in het eerste deel van deze opmerking zit ik te liegen! :D Maar plaatjes met alleen non-antialiassed tekst leveren niet zulke grote plaatjes op iig. :) Het tweede deel klopt uiteraard wel [wil nog wel een beetje gelijk krijgen :D ].
Link naar reactie
nadeel: plaatjes worden groter, je kunt de text niet selecteren, kopieeren of plakken, de tekst kan niet aan blinden/slechtzienden worden voorgelezen door de browser, textuele aanpassingen zijn lastig en kunnen niet door iedereen gedaan worden, veel browsers gedragen zich 'anders' als je boven een plaatje hangt, dan boven tekst (bijvoorbeeld de image icoontjes in IE), de tekst kan niet worden doorzocht door zoekmachines, je kunt je site niet liquid maken. voordeel: ziet er overal hetzelfde uit.. tja..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...