Ga naar inhoud

Netscape en fontgrootte


Aanbevolen berichten

Ok, ik ben hier eigenlijk geen voorstander van, maar ik ben ergens mee bezig wat nogal fout gaat als mensen de fontgrootte (netscape) of textsize (IE) veranderen. Ik weet dat je dit met IE kan voorkomen mbv css. Weet iemand of er ook een oplossing is voor Netscape waardoor de-/increase font niet meer werkt? Of hoe ik die kan aanpassen vanuit javascript o.i.d.? Mvg, Snoopje
Link naar reactie
Netscape maakt net zo goed gebruik van CSS als IE, hoewel Communicator het niet al te best ondersteunt. Maar de fontgrootten worden wel ondersteund, dus maak daar gewoon gebruik van. Overigens zou ik al uw bezoekers aanraden te upgraden naar Netscape 6, aangezien deze alle webstandaarden vrij goed implementeert. - Basje.
Link naar reactie
Hmmm... Een kant en klare oplossing heb ik niet, maar wellicht heb je hier je wat aan: browsers die niet standards compliant zijn (lees: Netscape 4.x en eerder, IE4.x en eerder, ...) kunnen ook niet overweg met alle tags. Op zich niets bijzonders, maar dit kan je in je voordeel gebruiken. Zie het onderstaande voorbeeld dat rechtstreeks uit mijn eigen pagina komt:[code:1:175986af6e] <link rel="stylesheet" href="/templates/v4browsers.css" type="text/css"> <style type="text/css" media="all">@import "/templates/newbrowsers.css";</style>[/code:1:175986af6e]De bovenste regel wordt door alle browsers herkend (die nog gebruikt worden) en zal worden toegepast. Zet hierin de CSS code voor o.a. Netscape 4.x. De tweede regel wordt alleen herkend door de recentere compliant browsers, en dus kan je hierin de code voor IE zetten. Indien eigenschappen dubbel staan in de tweede sheet zullen deze de eigenschappen van de voorgaande sheet overschrijven en heb je volgens mij bereikt wat je bereiken wilde. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...