Ga naar inhoud

Website wordt niet op juiste manier afgebeeld..


Aanbevolen berichten

Ik heb een best aardige site gemaakt, maar ik zit nog met 2 vragen: 1. Ik heb nu de resolutie van 760 * 420 aangehouden, omdat ik wil dat de site goed te bekijken is op 800*600. Hoe kan ik ervoor zorgen dat rest goed wordt gecentreerd zodat alles midden op de pagina komt. Of is er een manier om het op zowel hogere als lagere resoluties goed uit te laten zien? 2. Ik krijg m'n pagina's niet strak in de hoek; ik kan nergens iets vinden van marges waarmee ik dat kan instellen. Ik gebruik trouwens Dreamweaver. Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
ja er zijn een aantal mogelijkheden De makkelijkste is om het geheel te centreren. Maak 3 Frames aan waardoor je 3 kolommen krijgt: links en rechts instellen op relatief in dreamweaver met waarde 0 of 1 en degene in het midden wordt je content frame deze kan je vastzetten op een aantal pixels. In het menu kan je (even uit mijn hoofd hoor) iets doen van page setup ofzo. Daarin kan je je marges op 0 instellen.
Link naar reactie
Die kun je idd even bekijken ja :smile: Maar ik wil even wat toelichten: Maak dus het middelste frame dan even 765 breed en het andere scherm 425 hoog. Knip anders even van je design 5 pixels af ofzo. Netscape rekent namelijk al jouw mooie maten in pixels om naar procenten en rondt dat af naar beneden, alvorens hij de frames laat zien. Standaard probleem: je mist een pixel aan de rechter- of onderkant. Dus, maak voor de zekerheid je middenframe even 765x425 en de frames rondom dus * (=variabel).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...