Ga naar inhoud

Plaatjes toevoegen aan en opvragen uit database


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik wil met XML een database bouwen. Het is de bedoeling dat in die database allemaal plaatjes (of links naar plaatjes, zoals 43050.gif) komen te staan. Elk plaatje valt dan onder een bepaalde categorie (zoals reizen, auto, literatuur, etc.). Nu heb ik op het net een aantal cursussen XML gedownload, maar die zijn mij allemaal vrij onduidelijk. Er staat in wat XML is, en hoe een XML-bestand eruit ziet. Mijn XML-database zou er in ieder geval zo uit moeten komen te zien (voorbeeld): [code:1:9895806970] <?xml version="1.0"?> <data> <plaatje> <naam> 43050.gif </naam> <categorie> reizen </categorie> </plaatje> ... </data> [/code:1:9895806970] Da's allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik de gegevens (naam van de plaatjes en bijbehorende categorie) ook met een formulier in deze 'database' kunnen plaatsen. Kan ik dan gewoon een HTML-formulier maken, en daarin de volgende verwijzing gebruiken? [code:1:9895806970] <form action="nieuwplaatje.xml"> [/code:1:9895806970] En hoe vraag ik informatie uit de database op? Kan dat met de volgende link? [code:1:9895806970] <a href="data.xml?reizen">reizen</a> [/code:1:9895806970] Zo ja, welke code moet ik dan toevoegen aan de database om alleen de plaatjes die onder deze categorie vallen in beeld te brengen? Wie kan me hierover meer vertellen (graag zo duidelijk mogelijk)? Of waar kan ik meer informatie over dit onderwerp vinden? Alvast bedankt! P.S.: Het is de bedoeling dat ik dus met Internet Explorer offline (zonder verbinding te hebben met het net) een database kan raadplegen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...