Ga naar inhoud

Invulformulier


Aanbevolen berichten

Als het zo makkelijk zou werken. :grin: Je moet je formulier doorsturen naar een cgi-script of perl script, o.i.d. Die pagina kan dan je gegevens verwerken. De meeste providers hebben deze scripts kant-en-klaar liggen, kijk even op de support-afdeling van je provider. Als dat niet het geval is, dan moet je in ieder geval even uitzoeken of je eigen scripts mag plaatsen.
Link naar reactie
Niet helemaal waar, je kunt best een mailto action voor je form gebruiken. Ik heb je formulier effe getest door het e-mail adres om te bouwen naar mijn eigen e-mail en op mijn harde schijf op te slaan, maar het werkt hier prima moet ik zeggen, ik kreeg het hele formulier binnen. Je bent echter wel afhankelijk van het mail programma van de verzender, en dat maakt het allemaal een beetje onzeker. Ik gebruik zelf b.v. Eudora en ineens kwam die stomme Outlook express tevoorschijn. Ik kan me wel bij mijn voorganger aansluiten dat het veel beter is om een mailto scrippie te gebruiken. Dan omzeil je alle e-mail programma's. Gewoon effe bij de webhost vragen of die er een heeft, waarschijnlijk wel en zo niet, vraag dan welke scripts je kunt draaien en download er eentje gratis van internet. Bij die scripts staat ook altijd aangegeven hoe je form eruit moet zien om het te laten werken. _________________ My name is Bond! Consumenten Bond! [ Dit bericht is bewerkt door: Gooly op 2002-04-25 15:23 ]
Link naar reactie
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Het heeft een tijdje geleden wel goed gewerkt, heb niks veranderd en kreeg ineens een leeg mailtje binnen. Helaas ondersteunt Wanadoo geen script en ik weet ook niet hoe dat werkt, maar dat is wel uit te zoeken. Anders zet ik de site ergens anders neer. Maar waarom werkt het op je HD dan ineens wel? Ook ik gebruik Eudora om de mailen versie 5.1.1.3. Bij mij komt er geen outlook om de hoek kijken. _________________ Wat moet ik hier nou neer zetten? G.O.M.B [ Dit bericht is bewerkt door: bajnok op 2002-04-25 15:54 ]
Link naar reactie
Ik heb effe gechecked, en zag dat in IE outlook express als default mailprogramma stond. Wel vreemd, want wanneer ik op een mailto link klik, komt Eudora altijd te voorschijn. Maar ik denk dat er niks mis is met je form, zoals gezegd, het werkt hier uitstekend. Ik had gewoon je code gekopieerd en je e-mail adres bij de action vervangen door mijn eigen e-mail adres. Toen het form in mijn browser geopend, ingevult en verstuurd, en het kwam keurig netjes binnen. Laat het eens door verschillende mensen vanaf verschillende plaatsen invullen en versturen. Ik vermoed n.l. geen probleem met je form, maar eerder een probleem van een mail setting bij de invuller. Tenzij het natuurlijk massaal misgaat, dan weet ik het ook niet :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...