Ga naar inhoud

Nieuwe info laden in tabel


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een website te maken. Nou weet ik wel wat van HTMl, maar een expert ben ik zeker niet. Nou zit ik met het volgende probleem. Mijn pagina bestaat uit een aantal tabellen met meerdere cellen. Nou wil ik graag dat wanneer iemand b.v op een knop of snelkoppeling klikt in 1 van de cellen info over dat onderwerp wordt geladen. Kan dit en zo ja hoe...
Link naar reactie
Gaat het om veel of weinig informatie ? Als het niet te veel is kun je een DHTML mouseover maken. Met het script dat ILSE gebruikt voor haar nieuwslinks gaat dat prima. Heb je meer info, dan kun je een popup laten schrijven door de browser met javascript. Je kan ook het stukje mouseover software script gebruiken van http://www.overlib.com En is het veel informatie, dan kun je beter een nieuwe pagina maken. We horen het wel. Olaf
Link naar reactie
[quote:a73ebf9855] Op 23-04-2002 15:41 schreef Bill Gates: Is het niet makkelijker om gewoon een nieuwe pagina te openen? [/quote:a73ebf9855] Dat zou idd kunnen. De pagina bestaat uit 3 cellen in een tabel. (Het stuk waar we het nu over hebben dan) Links het menu, in het midden de info en rechts advertenties e.d. Nu wil ik dus dat wanneer je in de linkse cel op een link klikt de bijbehorende info in de middelste cel wordt geladen. Die info bestaat dan uit een lap tekst en evt. wat plaatjes. Ik zou natuurlijk ook frames kunnen gebruiken, maar ik vroeg me dus af of dit ook mogelijk is..
Link naar reactie
[quote:78e11a734d] Op 23-04-2002 16:38 schreef Olaf Liflaf: Maar bedenk wel dat alle code in 1 keer geladen moet worden. [/quote:78e11a734d] En dat is voor mensen met een telefoonverbinding dus niet zo handig. En aangezien de meeste mensen van de doelgroep geen kabel hebben... Ik weet genoeg. Ik ga het met frames doen. Bedankt voor de snelle reacties.
Link naar reactie
Ik heb er al aan gedacht om het met php te gaan doen. Ik die laatst de phpbundel van C!T gedownload en in de PCM vond ik een kleine basiscursus. Maar voor ik een hele site in elkaar kan zetten met php ben ik, neem ik aan, een hele tijd verder. Ik wil best php leren. Lijkt me leuk, maar ik heb weinig tijd en ik wil die site graag snel af hebben. Ik kan altijd een keer de hele site vervangen door een phpversie. Of is php erg makkelijk te leren die al aardig bekend is met HTML en ook programmeert in Visual Basic? Dan heeft het misschien meer zin om m'n tijd in php te steken dan in een site die dan misschien vrij snel vervangen wordt door een andere...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...